۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
بازدید:۲۹۸
صد آنلاین | وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت ورود نیروهای فرانسوی به مناطق عملیات ویژه روسیه در اوکراین، هدف قرار خواهند گرفت.
کد خبر : ۸۵۲۷۵

 

به گزارش صد آنلاین ،  به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با هشدار به فرانسه، تاکید کرد که در صورت حضور نیروهای پاریس در مناطق جنگی اوکراین، ارتش روسیه آنها را هدف قرار خواهد داد.

 

 

 

 

 

زاخارووا تاکید کرد: ماکرون این لفاظی را تمایلی جهت ایجاد نوعی «ابهام راهبردی» برای روسیه، توصیف می‌کند. متاسفانه باید او را ناامید کنیم. از نظر ما شرایط مثل روز روشن است.

وی افزود: علاوه بر این، مدت‌ها پیش درباره این مساله تصمیم‌گیری کردیم. اگر فرانسوی‌ها در مناطق جنگی دیده شوند، به طور اجتناب‌ناپذیر به اهداف نیروهای مسلح روسیه بدل خواهند شد. شخصا معتقدم که پاریس همین حالا هم نشانه‌هایی دریافت کرده است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هفته گذشته در گفت‌وگو با اکونومیست گفت که همچنان گزینه اعزام نیرو از ناتو به اوکراین روی میز است البته این موضوع به درخواست کی‌یف بستگی دارد.

اظهارات عجیب و هماهنگ‌نشده ماکرون، نه‌تنها در فرانسه بلکه در سراسر اروپا واکنش‌های منفی را به‌دنبال داشت و بسیاری از رهبران سیاسی اروپایی به ماکرون درباره چنین اقدامی هشدار دادند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها