آخرین اخبار
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
بازدید:۸۳
صد آنلاین | رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلاهبرداری که در شبکه‌های اجتماعی با ترفند سرمایه گذاری به کلاهبرداری از شهروندان اقدام می کرد شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر : ۸۵۲۲۴
به گزارش صد آنلاین ، سرهنگ سید مهدی عمران فر اظهار کرد: شخصی با ایجاد کانال و گروه‌های تلگرامی تحت عناوین مختلف از جمله سرمایه گذاری، پرداخت وام در فضای مجازی و نمایش رسید ساز‌های جعلی و کلیپ‌های صوری از پیش تهیه شده گواهی نامه‌های جعلی انجمن صنفی به نام متقاضیان صادر می کرد.
 
 
 
 
 
 
 
سرهنگ عمران فر ادامه داد: متهم پس از ان مبالغی مختلفی از ۳۵۰ میلیون تا ۱۰ میلیارد ریال دریافت می کرد و به آنان وعده واریز ده برابری سرمایه گذاری وام با بهره کم را ارائه می‌داد که پس از دریافت مبالغ جوابگوی متقاضیان نبودند.
 
وی افزود: با بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا متهم که ساکن یکی از شهرستان‌های جنوب استان بود مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر شد؛ نامبرده در تحقیقا به عمل آمده پس از مواجهه با قرائن و شواهد به بزه انتسابی اعتراف کرد.
 
سرهنگ عمران فر خاطر نشان کرد: کاربران از عضویت در گروه‌های ناشناس و همچنین بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند چرا که یکی از شگرد‌های کلاهبرداران سایبری، راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای هدف کلاهبرداری هستند، این گروه‌ها که با عنوان «سرمایه گذاری» نیز شناخته می‌شوند.
 
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.
 
 
 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها