۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
بازدید:۷۵۴
صد آنلاین | سخنگوی وزارت خارجه دولت بایدن در یک نشست مطبوعاتی پذیرفته شدن پیشنهاد آتش بس توسط حماس را رد کرد.
کد خبر : ۸۵۱۴۲

به گزارش صد آنلاین ، سخنگوی وزارت خارجه دولت بایدن در یک نشست مطبوعاتی پذیرفته شدن پیشنهاد آتش بس توسط حماس را رد کرد.

 

 

 

 

 

 

طبق گزارش شبکه خبری الجزیره، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه در اظهاراتی گفت که حماس پیشنهادهای آتش بس را نپذیرفت، بلکه این جنبش به پیشنهاد میانجیگران پاسخ داده و در پاسخ آنها چندین پیشنهاد تازه صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود این تفسیر بسیار متفاوتی است از آنچه که خود حماس فکر می کند انجام داده است و قطعاً نوعی اظهار نظر است که می تواند بر آنچه در حال حاضر در قاهره اتفاق می افتد تأثیر بگذارد.

اما اظهارات میلر درحالی صورت می‌گیرد که پیش از حمله رژیم صهیونسیتی به رفح و حمایت دوباره آمریکا از رژیم اشغالگر با وجود نشر گزارش هایی حاکی از به تعلیق در آمدن بسته‌ های تسلیخاتی آمریکا به مقصد اراضی اشغالی، خود شخص میلر پذیرفته شدن آتش بس توسط حماس را تایید کرده بود.

وی در ۶ می ۲۰۲۴، پس از نشر بیانیه ها و گزارش‌های متعدد پیرامون پذیرفته شدن آتش بس توسط حماس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: من پاسخ حماس را تأیید می‌کنم. ما اکنون در حال بررسی این پاسخ و گفت‌وگو با شرکای خود در منطقه هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ویلیام برنز، رئیس سیا در منطقه است و او در حال کار بر روی این موضوع است. در ساعات آینده در مورد این پاسخ با شرکای خود بحث خواهیم کرد.

از طرفی، اگر اظهارات تازه میلر پیرامون پذیرفته نشدن آتش بس توسط حماس را واقعیت پنداریم، پس گزارش‌های رسانه های آمریکایی همچون هیل، اکسیوس و نیویورک تایمز پیرامون واقعی بودن پذیرفته شدن آتش بس توسط حماس چیست؟

همچنین دیروز، ۷ می ۲۰۲۴، اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی حماس در تماس های تلفنی با مقامات منطقه از جمله وزرای خارجه ایران و عمان، روی پذیرفته شدن آتش بس توسط این جنبش و ضروری بودن توقف جنایات اسرائیل در غزه تاکید کرده است.

با این تفاسیر، اظهارات میلر، تلاشی آشکار برای ارایه حمایت سیاسی از رژیم صهیونسیتی است.

نتیجه گیری مذکور با تلاش جمهوریخواهان برای مداخله در روند تصمیم‌گیری دادگاه لاهه نیز تطابق دارد.

پیشتر سناتور‌های جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا دیوان بین‌المللی دادگستری را تهدید کردند که اگر حکم بازداشت نتانیاهو را صادر کنند، تحریم خواهند شد.

این تهدید در نامه‌ای توسط ۱۲ سناتور جمهوری خواه از ایالات متحده از جمله میچ مک کانل، رهبر سابق سنا و تد کروز از تگزاس مطرح و امضا شد. در این نامه به کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر اینکه این نهاد در حال تحقیق از اسرائیل برای جنایات جنگی مرتکب شده در غزه است، هشدار داده است.

سناتور‌ها در این نامه که در اختیار منابع رسانه‌ای قرار گرفته است، گفتند: «اسرائیل را هدف بگیرید، ما شما را هدف قرار خواهیم داد». اگر با اقدامات ذکر شده در گزارش پیش بروید، حمایت آمریکا از دیوان بین‌المللی کیفری پایان می‌یابد، کارفرمایان و همکاران شما را تحریم می‌کنیم و شما و خانواده‌هایتان را از ورود به ایالات متحده منع می‌کنیم. به تو هشدار داده شده است. "

دادگاه بین المللی کیفری در هفته گذشته خواستار پایان دادن به تهدیدات علیه خود شد. گزارش‌های رسانه‌ها نشان داده‌اند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت مقامات اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را صادر کند.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها