آخرین اخبار
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
زنان نمی توانند به این جزیره وارد شوند! (+تصاویر)
بازدید:۱۰۰۸۸
صد آنلاین | جزیره اوکینوشیما در ناحیه‌ای به نام سوگونی (sougonnni) و در دریای میانی بین دو کشور ژاپن و کره واقع شده است. این جزیره از زمان‌های بسیار قدیم و حتی دنیای باستان برای مردم ژاپن بسیار اهمیت داشته است. بسیاری از مردمان ژاپنی برای دعا و آرزو به این جزیره می‌رفتند و برای امنیت در دریا و قایق رانی‌های خود دعا می‌نمودند.
کد خبر : ۸۵۱۲۹

به گزارش صد آنلاین ، جزیره اوکینوشیما در ناحیه‌ای به نام سوگونی (sougonnni) و در دریای میانی بین دو کشور ژاپن و کره واقع شده است. این جزیره از زمان‌های بسیار قدیم و حتی دنیای باستان برای مردم ژاپن بسیار اهمیت داشته است. بسیاری از مردمان ژاپنی برای دعا و آرزو به این جزیره می‌رفتند و برای امنیت در دریا و قایق رانی‌های خود دعا می‌نمودند.

زنان نمی توانند به این جزیره وارد شوند! (+تصاویر)
در جزیره اوکینوشیما حدود ۸۰،۰۰۰ هدایا و گنج پیدا شده است که اکنون و امروزه از آن به عنوان گنج ملی یاد می‌شود. همانطور که حتی ورود به این جزیره ژاپنی برای خانم‌ها ممنوع است، سختگیری‌های بسیاری در این مورد انجام می‌دهند. این قوانین و قواعد که از آن به کار‌های حرام در این جزیره نام می‌برند از زمان‌های بسیار دور و در دوران باستان شناسی مربوط به یک میلیون سال پیش در این جزیره وجود داشته و همچنان حفظ شده اند.





در سه بنا و عبادتگاهی که در جزیره اوکینوشیما ژاپن به نام‌های اوکینوشیما (Okinshima)، اوشیما (Oshima) و کیوشو (Kyushu) واقع شده است می‌توانید ۳ زن را بشناسید که در عکس‌ها و مجسمه‌های درون این بنا‌ها قابل شناسایی است و جزو زن‌های مقدس برای ژاپنی‌ها به شمار می‌آیند. از این ۳ زن تا به امروز به خوبی یاد شده و برای آن‌ها حرم‌هایی در این جزیره ساخته اند و هر فردی که به دیدار این جزیره می‌آید، با خود نذری‌ها و هدایایی را به همراه می‌آورد. ترتیب دیدن این حرم‌ها بسیار اهمیت دارد. زمانی که هر مردی وارد این جزیره می‌شود، ابتدا باید حتما به دیدن هر ۳ این حرم‌ها و عبادتگاه‌ها برود.


اولین عبادتگاه مقدسی که مردان برای عبادت به درون آن می‌روند، عبادتگاه اوشیما است که در آن شخصی به نام اوکیتسو-میا یوهایشو به خاک سپرده شده است. پس از آن به دیدن عبادتگاه اوکینوشیما می‌روند. در نهایت پس از انجام تشریفات و آداب عبادت، تمام افرادی که وارد جزیره شده اند و تا این حرم آمده اند، با یکدیگر جمع شده و به صورت گروهی به سمت عبادتگاه شیمبارو–نویاما حرکت می‌کنند.



جزیره اوکینوشیما,جزیره اوکینوشیما ژاپن,عکس های جزیره اوکینوشیما

 

 

جزیره اوکینوشیما,جزیره اوکینوشیما ژاپن,عکس های جزیره اوکینوشیما

 

 

جزیره اوکینوشیما,جزیره اوکینوشیما ژاپن,عکس های جزیره اوکینوشیما

این افراد در طول راه و در نهایت در آن مکان مشخص به انجام آداب و رسوم عبادتی خود پرداخته و مراسم خود را تکمیل می‌نمایند. شواهدی از افرادی که سنت عبادت را جزیره مقدس اوکینوشیما پرورش داده اند، در دسترس است. جزیره اوکینوشیما ژاپن و سایت‌های وابسته به آن، در ناحیه موناکاتا (Munakata) در فهرست میراث جهانی در ماه جولای ۲۰۱۷ به ثبت رسیده است.


جزیره اوکینوشیما متعلق به کیست؟
هم اکنون از تمام قایق‌های ماهیگیری که در اطراف جزیره به کار مشغولند خواسته شده است که فاصله مشخصی را تا جزیره حفظ کنند و وارد حریم آبی جزیره نشوند. همچنین درون جزیره و در سرتاسر آن دوربین‌های امنیتی کار گذاشته شده است تا از ورود افراد غیر مجاز جلوگیری شود. این جزیره هم اکنون متعلق به فردی به نام موناکاتا تایشا (Munakata Taisha) است و اگر کسی بدون وجوز پا به درون جزیره اوکینوشیما ژاپن بگذارد، پیگرد قانونی خواهد داشت و جرم مرتکب شده است. کشیش‌های شینتو که درون جزیره مستقر هستند و همیشه در اینجا زندگی می‌کنند.
قوانین درون جزیره اوکینوشیما
از مهم‌ترین قوانین ورود به جزیره می‌توان به ممنوع بودن ورود خانم‌ها به آن اشاره کرد. جدای از آن، بسیاری از مردان نیز به سختی اجازه ورود به این جزیره را دریافت می‌کنند. پس از ورود به جزیره باید از یک سری قوانین پیروی کنند. برای مثال، حتی اگر کسی مجاز به ورود به جزیره باشد، ممنوع است که حتی یک کلمه در مورد آنچه که دیده یا شنیده است، صحبت کند.


همچنین هیچ کس نباید از این جزیره، چیزی بیرون ببرد. از یک شاخه درخت گرفته تا چمن یا سنگ ریزه.
قبل از ورود به جزیره، تمام مردان باید ابتدا در همان بندر خود را تماما غسل داده و پاکیزه وارد خام جزیره شوند. آن‌ها معتقدند که آب دریا تمام ناخالصی‌ها و ناپاکی‌ها را از بدن می‌شوید و با خود می‌برد.

جاذبه‌های درون جزیره اوکینوشیما
جزیره اوکینوشیما ژاپن از زمان‌های قدیم با قوانین منع ورود به جزیره پنهان شده بود و با همین روش توانسته همچنان دست نخورده و سالم باقی بماند. محدودیت‌های ورود به جزیره حتی امروزه هم وجود دارد. در نتیجه اینجا جزیره‌ای خصوصی است که تنها اجازه ورود به اشخاص خاص و محدودی می‌دهد. جدای از بنا‌های با قدمتی زیاد در این جزیره که خود می‌تواند جزو جاذبه‌های فرهنگی آن محسوب شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها