۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
بازدید:۱۸۸
صد آنلاین | مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از عملیات زمینی اسرائیل در بخشهایی از رفح انتقاد و تاکید کرد که چنین تهاجمی غیرنظامیان بیشتری را قربانی خواهد کرد.
کد خبر : ۸۵۰۷۰

به گزارش صد آنلاین، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر درباره هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح هشدار داد و تاکید کرد چنین تهاجمی غیرنظامیان بیشتری را قربانی می‌کند و علیرغم درخواستهای مکرر اعضای اتحادیه اروپا و آمریکا انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

 

بورل روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت، تهاجم به رفح علیرغم درخواست جامعه بین المللی، آمریکا و اروپا شروع شده است و تقریبا همه از بنیامین نتانیاهو درخواست کردند که این کار را نکند.
براساس گزارش رویترز، بورل در ادامه افزود، «ما نگرانیم که دوباره شمار زیادی از غیرنظامیان کشته شوند...»

وی تاکید کرد که «هیچ نقطه امنی در غزه نیست».
علیرغم در جریان بودن مذاکرات آتش بس و پذیرفتن یک طرح پیشنهادی آتش بس توسط حماس، ارتش رژیم صهیونیستی امروز تانکهای خود را وارد بخش گذرگاه مرزی رفح کرد و فعالیت این گذرگاه که یکی از نقاط مهم انتقال کمکهای بشردوستانه به غزه است را متوقف کرد.

یک مقام اسرائیلی به شبکه ان بی سی نیوز گفته که تهاجم زمینی ارتش این رژیم به رفح «یک عملیات خیلی محدود» به منظور دستیابی به اهداف تاکتیکی نظامی و فشار به حماس در مذاکرات آتش بس است.
این منبع اسرائیلی همچنین مدعی شده که این آغاز عملیات نظامی درمقیاس وسیع نیست که نخست وزیر اسرائیل ماههاست درباره آن تهدید کرده است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها