۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
جزیره روبن؛ بیشتر از یک جزیره و فراتر از طبیعت
بازدید:۵۰۷۵
صد آنلاین | جزیره روبن یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در آفریقای جنوبی است. این جزیره با تاریخچه‌ای بسیار جالب و متنوع، میزبان مجموعه‌ای از مکان‌های تاریخی و طبیعی است
کد خبر : ۸۴۸۷۴

به گزارش صد آنلاین ، جزیرهٔ روبن یکی از بهترین نمونه‌های طبیعت بکر و زیبایی است که در اعماق اقیانوس آرام واقع شده است. با فراگیر شدن گردشگری در سراسر جهان، جزیره‌های موقعیت‌های خاصی برای آرامش و تجربهٔ ماجراجویانه محسوب می‌شوند، و جزیرهٔ روبن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

جزیره روبن؛ بیشتر از یک جزیره و فراتر از طبیعت

این جزیره کوچک، که در اعماق اقیانوس آرام واقع شده است، با طبیعت خیره‌کننده و مناظری که باعث شده تا هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر جهان به آنجا سفر کنند، موفق به جذب توجه‌های زیادی شده است. از جمله ویژگی‌های برجستهٔ این جزیره می‌توان به سواحل آرامش‌بخش، زیرآبی غنی از جنگل‌های آبی و فراوانی انواع گوناگون زندگی دریایی، و همچنین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی اشاره کرد.
جزیره روبن کجاست؟
جزیره روبن (به زبان آفریقایی: Robbeneiland) یک جزیره در خلیج تیبل در شمال شهر کیپ تاون، آفریقای جنوبی قرار دارد. این جزیره از نام هلندی برای مهر‌ها (robben) نامگذاری شده است، از این رو نام هلندی/آفریقایی Robbeneiland به معنای جزیره مهر‌ها ترجمه می‌شود.



جزیره روبن دارای شکلی تقریباً بیضوی است، با طولی حدود ۳.۳ کیلومتر در جهت شمالی-جنوبی و عرضی حدود ۱.۹ کیلومتر. مساحت این جزیره حدود ۵.۰۸ کیلومتر مربع است. این جزیره مسطحی است و ارتفاع آن تنها چند متر از سطح دریا فاصله دارد، ناشی از رویداد‌های فرسایش باستانی است. از قرن هفدهم تا سال ۱۹۹۶، پس از پایان آپارتاید، این جزیره به عنوان یک زندان برای سیاستمداران مبارز سیاهپوست خدمت می‌کرد.



نلسون ماندلا، فعال سیاسی و وکیل، ۱۸ سال از ۲۷ سال حبس خود را قبل از پایان آپارتاید در این جزیره سپری کرد. او بعداً جایزه صلح نوبل را دریافت کرد و در سال ۱۹۹۴ به عنوان اولین رئیس‌جمهور سیاهپوست آفریقای جنوبی انتخاب شد. علاوه بر این، اکثر زندانیان این جزیره با دلایل سیاسی بازداشت شده بودند. جزیره روبن همچنین به عنوان یک سایت میراث ملی آفریقای جنوبی و یک سایت میراث جهانی یونسکو شناخته شده است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها