آخرین اخبار
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
بازدید:۹۰۹
صد آنلاین | فردی که با ترفند ارسال پیامک جعلی، اطلاعات بانکی بیش از 400 کاربر را به سرقت برده بود، توسط پلیس فتا استان البرز شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر : ۸۴۵۵۶

 

به گزارش صد آنلاین ، سرهنگ محمد نادربیگی، جانشین فرمانده انتظامی استان البرز گفت: کارشناسان پلیس فتا با به کارگیری روش‌های نوین بررسی جرایم رایانه‌ای و به کارگیری اقدامات فنی و پلیسی از فعالیت یک اکانت تلگرامی در زمینه فیشینگ مطلع شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

وی افزود: پس از انجام اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم مورد نظر در منطقه عظیمیه کرج شناسایی و او با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز  گفت: در بازرسی از تجهیزات الکترونیک متهم که به وسیله آنها اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیه قضائی می‌کرد، اطلاعات بانکی بیش از 400 کاربر شناسایی شد که تاکنون 18 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و ارزش کلاهبرداری این متهم توسط کارشناسان بیش از 2 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

سرهنگ نادربیگی در پایان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان درنظر داشته باشند که مشاهده ابلاغیه قضائی هیچ نیازی به پرداخت وجه ندارد، لذا در مواجهه با سایت‌های جعلی که برای مشاهده ابلاغیه آنها را به درگاه واریز منتقل می‌کند، به هیچ وجه اطلاعات بانکی را وارد آن درگاه نکنند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
لینک کپی شد
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها