آخرین اخبار
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
بازدید:۹۸
صد آنلاین | دختر معتاد که مادرش را ناخواسته به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، با بخشش اولیای دم از مرگ نجات یافت و به حبس محکوم شد.
کد خبر : ۸۴۴۳۵

 

به گزارش صد آنلاین، متهم که دختری جوان است از سوی پدرش در کودکی ترک شد،  یکبار مورد تجاوز قرار گرفت و به مواد مخدر هم اعتیاد داشت. او که از مادر بیمارش مراقبت می‌کرد، در جلسه محاکمه‌اش در دادگاه کیفری استان تهران از روزهایی گفت که پدرش او و مادرش را ترک و وضعیت سختی را برای آنها ایجاد کرده‌ بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

این پرونده سال 97 تشکیل شد. آن زمان دختری به نام مینا با پلیس تماس گرفت و گفت مادرش در خانه تنهاست و در را باز نمی‌کند. بلافاصله ماموران پلیس و آتش‌نشانی به محل رفتند و در را باز کردند. آنها با جسد بی‌جان زنی روبه‌رو شدند که به نظر می‌رسید زمین خورده است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، مینا مورد بازجویی قرار گرفت و گفت: برای خرید داروهای مادرم بیرون رفته بودم. وقتی برگشتم مادرم در را باز نکرد. نمی‌دانم در خانه چه اتفاقی افتاده‌ است. مادرم بیمار بود و تعادل نداشت. شاید به همین دلیل زمین خورده ‌است.

وقتی پزشکی قانونی پرونده را مورد بررسی قرار داد و جسد متوفی را معاینه کرد، اعلام کرد ضربه به سر این زن وارد شده ‌است و علت مرگ زمین خوردن نیست.

در ادامه پدربزرگ و مادربزرگ و برادر مینا علیه او شکایت کردند و خواستار مجازات این دختر شدند.

برادر مینا گفت: خواهرم به مواد اعتیاد داشت. او یکبار خانه را ترک کرد و مدت زمان زیادی در خانه نبود؛ اما دوباره برگشت و در حالیکه به شدت مواد مصرف می‌کرد، وارد خانه مادرم شد. مادرم با این وضعیت کنار نمی‌آمد و سر این موضوع با مینا درگیر بود. مینا از پول مادرم مواد می‌خرید. من اطمینان دارم آنها با هم درگیر شده‌اند و مینا مادرم را کشته‌ است.

پلیس دوباره مینا را مورد بازجویی قرار داد. او این بار به قتل مادرش اعتراف کرد و گفت: حال مادرم خوب نبود. دچار فراموشی شده‌ بود و مرتب من را کتک می‌زد. ما خیلی با هم درگیر می‌شدیم. او به خاطر قلیان کشیدن من ناراحت بودم و سر این موضوع با هم جروبحث می‌کردیم. روز حادثه او چاقو برداشت تا مرا بزند. مادرم را هل دادم و چاقو را از دستش گرفتم. سرش به گوشه دیوار برخورد کرد. بعد مادرم نشست و خوابش برد. من هم بیرون رفتم تا داروهایش را بگیرم. چند ساعتی طول کشید چون داروهایش را داروخانه نداشت. مجبور شدم چند داروخانه بروم برای همین هم خیلی طول کشید. وقتی برگشتم مادرم در را باز نکرد.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه 12 دادگاه کیفری استان تهران فرستاد شد. در جلسه رسیدگی اولیای ‌دم درخواست قصاص کردند. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت. او اتهام قتل مادرش را قبول نکرد و گفت وقتی قصد داشت چاقو را از دست مادرش بگیرد سر او به دیوار برخورد کرد.

با این حال با توجه به مدارک به دست آمده مینا به قصاص محکوم شد.

مینا بعد از گذشت 5 سال با رضایت اولیای‌دم از قصاص نجات پیدا کرد. او که برای محاکمه به شعبه 12 دادگاه کیفری استان تهران برده شده‌ بود تا به لحاظ جنبه عمومی جرم پاسخگوی قانون باشد، گفت: وقتی کودک بودم پدرم ما را ترک کرد و من و مادرم با هم زندگی می‌کردیم. مادرم بیمار شد. در این مدت معتاد شدم. سعی کردم ترک کنم و به زندگی‌ در خانه مادرم ادامه دادم؛ اما مرد همسایه به من تجاوز کرد. علیه او شکایت کردم و در همین شعبه به پرونده او رسیدگی و مرد همسایه محکوم شد. بعد از آن دوباره به سمت مواد رفتم. وضعیت مادرم روزبه‌روز بدتر می‌شد. او تعادل نداشت. یک روز هنگام برگشت از دادگاه مرد همسایه، مادرم زمین خورد و به فراموشی هم مبتلا شد.

دختر جوان در ادامه گفت: مادرم پرخاشگری می‌کرد. حتی مجبور شدم یکبار خانه را ترک کنم و به ارومیه بروم؛ اما مادرم تماس گرفت و از من خواست برگردم. در این مدت با دایی‌ها و خاله‌هایم تماس گرفتم و درخواست کمک کردم؛ اما هیچ کاری نکردند. دلم برای مادرم سوخت برگشتم؛ اما نمی‌شد با او زندگی کرد. ما هر روز درگیر می‌شدیم. قصد کشتن مادرم را نداشتم و کاری هم نکردم. او می‌خواست من را با چاقو بزند که چاقو را از او گرفتم و سرش به دیوار برخورد کرد. 5 سال است در زندان هستم اعتیادم را ترک کرده و به زندگی عادی برگشته‌ام. درخواست دارم دادگاه هم کمکم کند.

هیات قضات بعد از پایان گفته‌های متهم و وکیل مدافع او برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و متهم را به 10 سال حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم کردند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
4561/ب
لینک کپی شد
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها