آخرین اخبار
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
بازدید:۱۸۷
صد آنلاین | مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از نجات جان ۴ کوهنورد گمشده در مسیر صعود به قله دماوند با ورود نیرو‌های هلال‌احمر مازندران خبر داد.
کد خبر : ۸۴۳۱۰

 

به گزارش صد آنلاین ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از نجات جان ۴ کوهنورد گمشده در مسیر صعود به قله دماوند با ورود نیرو‌های هلال‌احمر مازندران خبر داد.

 

 

 

 

 

 

به نقل از روابط عمومی هلال احمر مازندران، غلامعلی فخاری مدیرعامل هلال‌احمر مازندران اظهار داشت: ساعت ۲۰ جمعه ۱۴ اردیبهشت، گزارش مفقودی ۴ کوهنورد در ارتفاعات قله دماوند به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر مازندران (EOC) گزارش شد.

وی افزود: به دلیل شرایط جوی نامناسب، گروه از مسیر خارج شده بود و در ساعت ۲۰:۰۵ با مرکز EOC مازندران ارتباط تلفنی برقرار کردند.

فخاری ادامه داد: متعاقب اعلام به مرکز EOC مازندران پس از راهنمایی لازم و ارائه نقطه GPS به اعضاء گروه، بصورت تلفنی کوهنوردان را جهت رساندن به منطقه امن راهنمایی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران بیان کرد: پس از گذشت ساعاتی و عدم ارتباط گروه با مرکز EOC مازندران و پایگاه رینه، یک تیم متشکل از ۳ نفر از پایگاه رینه با تجهیزات کوهنوردی به همراه یک گروه کوهنوردی داوطلب مردمی استان البرز جهت جستجو در ساعت ۰۵:۰۰ صبح تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ برای جستجو میدانی به منطقه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر مازندران بیان کرد: پس از جستجوی تیم کوهستان پایگاه رینه در ضلع غربی و گروه کوهنوردی داوطلب در ضلع جنوبی که در ساعات اولیه صبح نتیجه‌ای حاصل نشد، در ساعت ۱۰:۰۰ صبح، تیم کوهنوردی داوطلب مردمی اعلام کردند ۲ نفر از افراد مفقودی را در قرارگاه مشاهده نمودند.

وی افزود: به گفته اعضای تیم گمشده، یک نفر از اعضای تیم جهت صعود به قله عظیمت کرده و از سمت ناندل قصد فرود دارد و نفر چهارم هم به بارگاه سوم عظیمت کرده تا تجهیزات جامانده گروه را به سمت پایین انتقال دهد.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها