۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کوه عینالی؛ بزرگترین تفرجگاه کوهستانی شهر تبریز
بازدید:۱۷۲۹۱
صد انلاین | کوه عینالی بزرگترین تفرجگاه کوهستانی شهر تبریز است که تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار تبریز شده است
کد خبر : ۸۲۷۹۱

به گزارش صد آنلاین ، کوه عینالی بزرگترین تفرجگاه کوهستانی شهر تبریز است که تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار تبریز شده است.

 

 

 

کوه عینالی؛ بزرگترین تفرجگاه کوهستانی شهر تبریز



کوه عینالی (به انگلیسی: Eynali Mount) تفرجگاهی زیبا در شمال شهر تبریز است، این رشته کوه بلند سرخ رنگ در بلندترین نقطه حدود ۱۹۶۰ متر ارتفاع دارد.

بقعه عون بن علی روی این کوه قرار دارد و به همین دلیل به نام کوه عون بن علی هم شناخته می‌شود.



کوه عینالی مجموعه‌ای قله‌ها، تپه‌ها و دره‌ها است که از شمال به رودخانه تلخه رود یا آجی چای، دریاچه ارومیه و دره‌های شهرستان اهر، از شرق به چشمه کهیلک یا کهیلک بولاغی، از جنوب به فرودگاه تبریز و از غرب به خیابان‌ها و شهرک‌های تبریز منتهی می‌شود. ارتفاع کوه عینالی به اندازه‌ای است که تقریبا از تمام شهر تبریز میتوانید آن را ببینید.

کوه عینالی در گذشته عاری از پوشش گیاهی بوده و خاک آن لایه‌های گچی و ماسه‌ای داشته، ولی به منظور افزایش سرانه فضای سبز تبریز و بهبود هوا، طرح ویژه جنگل کاری در محدوده کوه عینالی اجرا شده است و امروزه دارای پوشش گیاهی جالب و متنوعی است.


بهترین زمان بازدید از کوه عینالی
تبریز آب و هوایی سرد و خشک دارد و بنابراین بهترین زمان بازدید از کوه عینالی فصول گرم‌تر سال است به خصوص از اردیبهشت تا مهرماه.


کوه عینالی کجاست؟
کوه عینالی تفرجگاهی زیبا در ناحیه شمال تبریز است که از مسیر بزرگراه پاسداران به این منطقه می‌رسید. برای دسترسی به کوه عینالی با خودروی شخصی وارد کمبرند شمالی بزرگراه پاسداران شوید و از خروجی عینالی به سمت تفرجگاه بروید.



برای رسیدن به کوه عینالی از مرکز شهر تبریز میتوانید وارد خیابان ایده لو شده و مستقیما به سمت تفرجگاه بروید. این مجموعه چندین پارکینگ مختلف دارد و به راحتی میتوانید با خودروی شخصی به سمت کوه بروید.

آدرس: استان آذربایجان شرقی، تبریز، اتوبان پاسداران.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها