آخرین اخبار
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵
بازدید:۹۰۸
صد آنلاین | سازمان استاندارد اعلام کرد: با فروشندگانی که طلای با عیار پایین‌تر را (به‌جای طلای با عیار اصلی) به مشتریان می‌فروشند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
کد خبر : ۸۲۷۵۸

به گزارش صد آنلاین  ، با ادامه‌ی ثبت شکایات نسبت به فروش مصنوعات طلا با عیار پایین توسط برخی واحد‌های صنفی، مدیر کل استاندارد استان تهران، با بیان اینکه تیمی از بازرسان سازمان استاندارد از واحد‌های صنفی سطح استان تهران بازدید و اقدام به خردی و نمونه‌برداری طلا‌ها کرده‌اند که در مرحله عیارسنجی است، تاکید کرد که با فروشندگانی که طلای با عیار پایین‌تر را (به‌جای طلای با عیار اصلی) به مشتریان می‌فروشند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

 

 

 


با توجه به نوسانات بازار طلا، برخی واحد‌های صنفی متخلف که البته تعداد زیادی ندارند و قطعا فاقد پروانه کسب از اتحادیه سکه و طلا هستند، اقدام به فروش مصنوعات طلا با عیار غیرواقعی می‌کنند و گاهی با وعده‌ی اینکه سود کمتری دریافت می‌کنند، در حقیقت به مشتری زیان وارد می‌کنند؛ چراکه یک مصنوع طلا را هرچند کمی در اصطلاح با تخفیف می‌فروشند، اما عیار طلای عرضه شده، عیار واقعی (۱۸، ۲۴ و... که مرسوم هستند) نیست.

محمدحسین طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران در این رابطه اظهار کرد: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کرده‌اند؛ این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده جهت انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

طبق اعلام اداره‌کل استاندرد استان تهران، وی خاطرنشان کرد: سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ جهت استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا فعال است.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

این کد‌ها برای مشخص شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی، بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

منبع: ایسنا

 

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها