آخرین اخبار
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
بازدید:۱۴۶۴
صد انلاین | روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره مشاهده چند شغال در پارک جنگلی لویزان واکنش نشان داد.
کد خبر : ۸۲۵۱۲

به گزارش صد آنلاین ، روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در واکنش به انتشار ویدئویی از مشاهده چند قلاده شغال در پارک جنگلی لویزان اعلام کرد: «با توجه‌ به جغرافیای این پارک جنگلی و قرارگیری آن در حاشیه شمال شرقی پایتخت و هم‌جواری با مناطق کوهستانی که گونه‌های مختلف جانوری و حیات‌وحش در آنجا آزادانه زندگی می‌کنند، عامل ورود این دو حیوان به این پارک بوده است. ازآنجاکه کنترل تمامی گونه‌های جانوری از جمله شغال در حیطه وظایف اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش تهران و اداره کل محیط‌زیست استان است، به نظر می‌رسد ساماندهی حیوانات وحشی و جلوگیری از نزدیک‌شدن اینگونه جانوران به حریم شهر یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تکالیف این مجموعه‌هاست.

 

 

 

 

 


یکی از راه‌های پیشگیری از ورود حیوانات وحشی به حریم شهرها، غذارسانی مصنوعی در زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده است تا این‌گونه حیوانات در کنار شکار طبیعی بتوانند با استفاده از این سیستم به حیات خود ادامه داده و برای تهیه غذا به انسان‌ها و اماکن مسکونی یا تفرجگاهی حاشیه شهر نزدیک نشوند.

شایان‌ذکر است در بسیاری از کلان‌شهرها، اداره کل حفاظت و مدیریت حیات‌وحش با راه‌اندازی گشت‌های ویژه به‌صورت مداوم، فعالیت گونه‌های جانوری را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و در صورت نزدیک‌شدن به حریم شهرها با عملیات زنده‌گیری، آنها را به زیستگاه‌های طبیعی و امن باز می‌گردانند که این امر کاملاً تخصصی و در حیطه وظایف ادارات محیط‌زیست است.

هرچند رفتارهای نامناسب شهروندی در هنگام استفاده از جنگل‌ها و فضای سبز طبیعی اطراف شهرها و دفع نامناسب پسماندها می‌تواند غذای آماده برای برخی گونه‌های جانوری فراهم کند؛ اما نباید فراموش کنیم که در این زیستگاه‌ها حیواناتی مانند موش و خرگوش صحرایی به‌وفور یافت می‌شوند که شکار و درواقع غذای طبیعی برای حیوانات وحشی هستند که گزینه عاملیت پسماندهای شهروندان برای حضور شغال‌ها در این بوستان‌ها را کم‌رنگ می‌کنند. »

منبع: همشهری آنلاین

45661/ب

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها