آخرین اخبار
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
بازدید:۵۱۷
صد آنلاین | عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام دلایل گرانی قیمت سکه و طلا، مدعی شد احتمال کاهش دلار بازار آزاد طی روزهای آینده بسیار زیاد است.
کد خبر : ۸۱۷۴۲

به گزارش صد آنلاین ، علی رضایی با اشاره به اینکه رشد روزهای گذشته افزایش قیمت طلا و سکه دعمدتا ناشی از جهش قیمت اونس جهانی و عملیات نظامی ایران و تحولات منطقه بود، اعلام کرد: قیمت هر اونس طلا حدود 7 ماه گذشته یعنی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی 30 درصد افزایش یافت و مستقیم بر بازار طلا و سکه‌ ایران تاثیر گذاشت.

 

 

 

 


آمارها نشان می‌دهد بازار ارز و طلا سال گذشته به نسبت چند سال اخیر شرایط نسبتا با ثباتی را طی کرد و با متغیرهای بنیادین رو به بهبود است اما تلاطم روزهای اخیر ریشه در عوامل اقتصادی و داخلی نداشت بلکه متاثر از افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و اتفاقات سیاسی و تنش‌های منطقه بود.

تلقی مردم و تحلیل فعالان اقتصادی بر جهش نرخ ارز در صورت پاسخ متقابل ایران به اسرائیل بود اما نرخ ارز جهش زیادی نکرد و بعد از افزایش قیمت هیجانی و کاذب در ساعات اولیه، دوباره با روند نزولی مواجه و فعلا" به حدود 65 هزار تومان رسیده است.

تنش‌های سیاسی و فضای آماده باش جنگی در هر دنیا باعث نگرانی‌های اقتصادی و نوساناتی می‌شود که البته پایدار نیست و با فروکش کردن التهابات و برقراری آرامش به روال عادی بازمی‌گردد. بنابراین باتوجه به اینکه رژیم صهیونیستی جرات حمله متقابل را ندارد، احتمال کاهش نرخ بازار آزاد دلار طی روزهای آینده بسیار زیاد است.

4561/ل

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها