آخرین اخبار
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
بازدید:۳۴۴
صد انلاین | نظامیان اسرائیلی از بحران‌های روحی و جسمی بسیار جدی در نتیجه جنگ 6 ماهه در نوار غزه، تنش‌های مداوم با ایران و بحران‌های طولانی‌تر و جدیدی که ممکن است در فضای تنش‌آلود کنونی به وجود آید و پیامدها و تاثیرات منفی بر جنگ کنونی آنها داشته باشد؛ به شدت رنج می‌برند.
کد خبر : ۸۱۵۷۰
 

به گزارش صد آنلاین ، در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های الشرق الاوسط، الفرات نیوز، العربی الجدید، الوطن مصر و الحره.

 

 

 

 


الحره:  سرمایه‌گذاری‌های میلیارد دلاری عربستان در پاکستان

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان امروز چهارشنبه گفت که ریاض میلیاردها دلار در پاکستان سرمایه‌گذاری می‌کند. فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در هفته جاری طی سفری رسمی به اسلام آباد رفت.

آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان سه شنبه میزبان وزیر خارجه عربستان و هیئت بلندپایه عربستانی بود. این هیئت شامل وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی، وزیر صنعت و منابع معدنی علاوه بر سایر مسئولان بود. در همین راستا، دفتر نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد.

الفرات نیوز: عراق از پیشنهاد احداث پالایشگاه در کشورهای همسایه خبر داد

نایب رئیس کمیسیون نفت و گاز در مجلس نمایندگان عراق از وجود پیشنهادهایی برای احداث پالایشگاه‌های عراق در کشورهای همسایه برای دستیابی به درآمدهای بالا از طریق فرآورده‌های نفتی خبر داد.

عدنان الجابری تاکید کرد عراق در تامین برق نیازمند دستیابی به خودکفایی است و می تواند علاوه بر افزایش صادرات نفت، به جای واردات گاز، در عرصه تولید آن نیز سرمایه گذاری کند و این در حالی است که پیشنهادهایی مبنی بر احداث پالایشگاه‌های عراق در کشورهای همسایه برای دستیابی به درآمدهای بالا از فرآورده های نفتی وجود دارد.

او تاکید کرد: عراق اکنون به سمت قراردادهای یکپارچه برای حل همه مشکلات انرژی پیش می‌رود. 

الوطن مصر:  بیش از 7 هزار نظامی اسرائیلى از اختلالات روحی و روانی رنج می‌برند

منابع عبری اعلام کردند بیش از هفت هزار نظامی اسرائیلى به علت جنگ غزه و تنش‌های ناشی از جنگ احتمالی اسرائیل با دیگر طرف‌ها از اختلالات روحی و روانی رنج می‌برند.

نظامیان اسرائیلی از بحران‌های روحی و جسمی بسیار جدی در نتیجه جنگ 6 ماهه در نوار غزه، تنش‌های مداوم با ایران و بحران‌های طولانی‌تر و جدیدی که ممکن است در فضای تنش‌آلود کنونی به وجود آید و پیامدها و تاثیرات منفی بر جنگ کنونی آنها داشته باشد؛ به شدت رنج می‌برند.

 

العربی الجدید:

 برنامه شرکت نیوم عربستان برای تامین مالی 1.3 میلیارد دلاری پروژه‌های عظیم

شرکت سعودی «نیوم»  قصد دارد به منظور سرازیر شدن منابع لازم و افزایش جریان‌های مالی خود برای پروژه‌های ساختمانی عظیم در شهر آینده، به ارزش بالغ بر 1.5 تریلیون دلار ، اواخر امسال برای نخستین بار اوراق بهادار را به «ریال» واحد پول این کشور عرضه کند.

این منابع تاکید کردند اوراق بهادار به ریال عرضه خواهد شد و مبلغ کل عرضه آن حدود 5 میلیارد ریال سعودی معادل1.3 میلیارد دلار خواهد بود و امکان دارد عرضه اوراق، تا نیمه دوم سال 2024 انجام شود ضمن آنکه تصمیم نهایی در مورد زمان و اندازه عرضه به شرایط بازار بستگی خواهد داشت.

الشرق الاوسط: هر 10 دقیقه یک کودک در غزه شهید یا زخمی می‌شود

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در هفتم اکتبر، بیش از 13 هزار و 800 کودک در نوار غزه جان باخته‌اند.

به گزارش کاترین راسل، در کنفرانسی خبری در نیویورک گفت: هزاران نفر در غزه زخمی شده‌اند و هزاران نفر در آستانه گرسنگی و قحطی هستند.

در همین ارتباط، موسسه زنان سازمان ملل متخصص در توانمندسازی زنان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد در هر 10 دقیقه یک کودک در غزه زخمی شود یا جان خود را از دست می دهد.

این بیانیه می‌افزاید که از آغاز جنگ تاکنون بیش از 10 هزار زن در غزه کشته شده‌اند به گونه‌ای از 6 هزار زن  19 هزار کودک یتیم بر جای مانده است.

 
 
 
 
 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها