آخرین اخبار
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
ساحل ریشهر کجاست ؟
بازدید:۳۹۸۱
صد انلاین | ساحل ریشهر بوشهر یکی از مناطق گردشگری جذابی است که پس از کاهش گرمای هوا و فصل‌های خنک، هجوم گردشگران به سمت آن بیشتر می‌شود.
کد خبر : ۸۱۲۷۹

به گزارش صد آنلاین ، ساحل ریشهر بوشهر یکی از مناطق گردشگری جذابی است که پس از کاهش گرمای هوا و فصل‌های خنک، هجوم گردشگران به سمت آن بیشتر می‌شود. بوشهر، مرکز استان بوشهر است و هم جواری آن با دریای خلیج‌فارس و موقعیت جغرافیایی عرض پایین آن باعث شده تا آب و هوای گرم و بیابانی داشته باشد. البته بیابان همیشه هم کم مزیت نیست. این بار در بندر بوشهر شما را مهمان ساحل زیبای ریشهر می‌کنیم. ساحلی که در جنوب بوشهر واقع شده است و علاوه بر طبیعت خاصی که دارد، تاریخ و آثار باستانی را هم در خود نهفته کرده است. غروب بی نظیر دریای نیلگون خلیج‌فارس نیز مزید بر علت شده است تا عصر گاه زمستانی بتوان یک لحظه زیبا و بی نظیر را در این مکان تجربه کرد.

 

 

 

ساحل ریشهر کجاست ؟



قوم عیلامی‌ها در این مکان پادشاهی می‌کردند، در دل این زمین‌های خاکی، بنا‌های تاریخی این منطقه نشان از این تمدن قدیمی دارند. حتی برخی جاها، اشیا عتیقه خیلی قدیمی هم پیدا شده است. جالب است بدانید که نام ریشهر برگرفته از ریوارد اردشیر است.
اردشیر بابکان، در زمان حکومت خود شهر‌های مختلفی را به تصرف خود در آورد و این مکان هم یکی از جا‌هایی بود که مورد علاقه اردشیر بابکان بوده است. نیمه ساختمان‌های باشکوهی که جزو آثار به جا مانده از این دوران هستند هم نشان از تمدنی بزرگ در این ناحیه دارند. کمی که هوا رو به سردی می‌رود دوست داریم در ایام تعطیل هم جایی را برای گردش و تفریح داشته باشیم. ساحل ریشهر بوشهر یکی از همین مکان‌هایی است که در آخر پاییز و فصل زمستان می‌تواند هوای دلپذیر برایتان داشته باشد.
ورزش‌های ساحلی، بازار‌های محلی، گنبد نمکی جاشک و مکان‌های دیدنی مختلفی که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید، همگی شما را به یک گردش دلپذیر و بی‌نظیر دعوت می‌کنند. جالب است بدانید که برخی از مسابقات والیبال ساحلی در همین مناطق برگزار می‌شوند. همچنین آرامش بی‌حد و حصر که در کنار این ساحل شنی خلیج‌فارس تجربه می‌کنید، ممکن است هیچگاه و در هیچ جایی آن را احساس نکنید.


جا‌های دیدنی نزدیک به ساحل ریشهر بوشهر

قطعاً از گشت‌وگذار در این ساحل خسته نمی‌شوید. افرادی که قبلاً به دیدن این ساحل رفته‌اند معتقدند که زیباترین ساحل در ایران را دیده‌اند. می‌توانید شما هم به دیدن این ساحل زیبا بروید؛ اما جالب است بدانید که فقط ساحل ریشهر بوشهر نیست که شما را جذب خود می‌کند. بلکه می‌توانید مناطق گردشگری مختلفی را در اطراف آن ببینید.
دهکده گردشگری، مجموعه تفریحی است که در کنار ساحل خلیج‌فارس است و در آن امکان قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را دارید. همچنین می‌توانید از شترسواری در این ساحل زیبا لذت ببرید.
دیدن گنبد نمکی جاشک هم خالی از لطف نیست. در این مکان کوهستانی، غار، کوه و آبشاری از نمک به زیبایی جلویتان قد علم می‌کند. تیغه‌های صورتی رنگ و تبلوریافته نمک برایتان جذاب و گیرا خواهد بود.
از طرفی قلعه نصوری سیراف قلعه‌ای دو بخشی و زیباست که می‌توانید بر بالای آن بروید و دریا را تماشا کنید. معماری جذاب این قلعه شما را جذب خود خواهد کرد. در این بین می‌توان در بازار‌های محلی بوشهر نیز قدم زد. این بازار‌ها پر از صنایع‌دستی بوشهر، ماهی، میگو و آبزیان است. در برخی از فروشگاه‌ها می‌توانید به‌صورت بسته‌بندی‌های مناسب این آبزیان را تا شهر خود هم ببرید. خرما و محصولات مربوط به آنان از دیگر خرید‌هایی است که برایتان جذاب خواهند بود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها