آخرین اخبار
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۰
بازدید:۱۰۰
صد آنلاین | رئیس جمهور ترکیه طی نامه‌ای به پاپ نوشت: بشریت نباید اجازه نقض بیشتر قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه در غزه را بدهد.
کد خبر : ۸۰۷۰۹
 

به گزارش صد انلاین ، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ارسال نامه‌ای درباره فلسطین به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان اظهار داشت که بشریت نباید اجازه نقض بیشتر قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی در غزه را بدهد.

 

 

 

 

 


اردوغان در این نامه که طی سفر علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه به پاپ تقدیم شد، آورده است: ترکیه در خط مقدم دفاع از حق حیات و آرمان عادلانه غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی بوده و هست.

اردوغان با تاکید بر اینکه ترکیه با ارسال نزدیک به 45 هزار تن کمک‌های بشردوستانه از 7 اکتبر 2023 به دومین کشور بیشترین کمک‌ها به غزه تبدیل شده است، گفت: درمان 429 بیمار و مجروح غزه از جمله مسیحیان در ترکیه همچنان ادامه دارد.

اردوغان همچنین با اشاره به اینکه در تمام مذهب‌ها کشتن یک آدم گناه است، تاکید کرد: بشریت باید صدای خود را در برابر بمباران بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و کلیساهایی که حتی در جنگ نباید به آنها دست زد، بلند کند. ایجاد صلح و ثبات پایدار در خاورمیانه بدون دستیابی به یک راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین و اسرائیل ممکن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به تمایلات اخیری که صلح و ثبات جوامع را تهدید می‌کند، مانند اسلام‌ستیزی، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی که در سراسر جهان گسترش یافته است، جهان ما به سیاست‌های همه جانبه و منطقی و بازیگران نیاز دارد که بتوانند تحت هر شرایطی با همه طرف ها گفت‌وگو کنند.

4561/ب

 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها