آخرین اخبار
۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
بازدید:۲۸۱
صد انلاین | نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه قانون کاهش دوره سربازی و تعیینتکلیف مشمولان غایب باید حداکثر تا شهریور ماه اجرایی شود،گفت:آیین‌نامه‌های اجرایی این طرح باید تدوین شود تا در نیمه اول سالجاری (۱۴۰۳) اجرایی شود.
کد خبر : ۸۰۶۷۴

به گزارش صد آنلاین ،   نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه قانون کاهش دورهسربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب باید حداکثر تا شهریور ماه اجراییشود، گفت:آیین‌نامه‌های اجرایی این طرح باید تدوین شود

 

 

 

 


تا در نیمه اول سالجاری (۱۴۰۳) اجرایی شود. ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی بااشاره به موافقت شورای نگهبان با مصوبه کاهش دوره سربازی و تعیینتکلیف مشمولان غایب، اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس در ماده ۱۰۲برنامه ۵ ساله هفتم که به تایید شورای نگهبان رسید، ستاد کل نیروهای مسلحدر طول اجرای برنامه هفتم توسعه، نسبت به کاهش خدمت سربازی بهمیانگین ۱۴ ماه  (با احتساب مدت آموزشی و  نیز از طریق جایگزینی باسایر عضویت‌ها) و تعیین تکلیف مشمولان غایب، اقدام می‌کند. وی به کاهش مدت سربازی به ۱۴ ماه طبق این قانون خبر داد و گفت:  مدتخدمت سربازی حداکثر ۱۴ ماه است که بسته به چهار نوع منطقه آب وهوایی متغیر است و در شرایط بد آب و هوایی در مناطق مرزی مدت خدمتسربازی به ۹ ماه با آموزشی کاهش یافته است. نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه طرح مذکور باید حداکثر تا شهریورماه اجرایی شود، گفت: آیین‌نامه‌های  اجرایی این طرح  باید تدوین شود تا درنیمه اول سال جاری (۱۴۰۳) اجرایی شود. ابوترابی در توضیح بخش دیگری از این قانون، گفت: این مصوبه به تعیینتکلیف مشمولان غایب توسط ستاد کل نیروهای مسلح و نیز دانشجویانمشغول به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی، تاکید کرده است؛ همچنینطبق این مصوبه مشمولان بالای ۳۵ سالِ دارای ۲ فرزند یا بیشتر، از خدمتوظیفه عمومی معاف می‌شوند. 

 

 

456/ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها