Lumin EV یک ماشین الکتریکی شهری کوچک با قدرت ۳۶ کیلووات (۴۸ اسب بخار) است که چهار صندلی دارد این خودروی باز مزه با اینکه قدرت محدودی دارد ولی جای خود را در میان خودروهای برقی و پرآوازه چینی و شرقی باز کرده است.
این خودرو در شکل استاندارد خود، Lumin دقیقاً دو سال است که در بازار داخلی چین به فروش میرسد و فروش حدود ۱۰۰۰۰ دستگاه در ماه را برای حدود یک چهارم میلیون دستگاه تا به امروز افزایش داده است. این آمار یعنی یک عملکرد درخشان برای خودروسازی که در بازار بزرگ چیم رقابت می کند.
لومن هرگز در فهرست ۱۰ خودروی پرفروش ماهانه چین جایگاهی را به خود اختصاص نداده است، اما به طور مداوم هر ماه نزدیک بوده است و این باعث می شود در دو سال گذشته در بین پرفروش ترین مدل های جهان در هر ماه قرار گیرد. نکته ای که بیش از همه در ادبیات به من علاقه داشت این بود که از هر چهار خریدار چینی سه نفر زن بودند.
عرضه تایلند برای Lumin اولین نمونه در خارج از چین بود، بنابراین یک مدل قهرمان ویژه تولید شد و با اضافه شدن نام تجاری Hello Kitty به ۲۰۰۰ دستگاه برای شروع فروش تایلندی، امید به چیزهای بزرگی بود.
در دنیایی که عصبانیت خشم همه جا باعث ایجاد ناهماهنگی و تفرقه می شود، کیتی یک شخصیت ۵۰ سال است که در کوله پشتی های مدرسه و بچه ها فرهنگ دوستی، فراگیری و مهربانی را ترویج می کند. هدف خودروساز ایجاد محیط شاد و زیبا در سطح شهر است و البته در کنار صرفه جویی در محیط زیست که با آن همراه است.
“Hello Kitty” یک برند ساده و در عین حال قدرتمند است، به طوری که تا سال ۱۹۸۳، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) او را (Kitty White – Kitty که در واقع یک دختر بچه است، نه یک گربه) به عنوان سفیر کودکان در این کشور منصوب کرد.
در سال ۱۹۹۴، یونیسف او را دوباره به عنوان سفیر کودکان در زادگاهش ژاپن منصوب کرد. هنگامی که هلو کیتی سی امین سالگرد خود را در سال ۲۰۰۴ جشن گرفت، عملاً سخنگوی یونیسف در یک برنامه حمایتی برای آموزش کشورهای در حال توسعه در مورد تبعیض جنسیتی در مدرسه بود.
همین دو سال پیش (۲۰۲۲)، کیتی خط تولید جدیدی را در کتابفروشی سازمان ملل ایجاد کرد تا تعهد خود را به اهداف توسعه پایدار یونیسف جشن بگیرد.
این برند خودرو نشان دهنده اعتبار جدی در دنیای خودروهای برقی برای خریداران آن است. فراتر از وظیفه شهروندی لومین یک شرکت خوب در صنعت خودروسازی است. چیزی که به عنوان یک نام تجاری تجاری آغاز شد، ظاهراً به شخصیت مدرن نماد “صلح” تبدیل شد که در دهه ۱۹۶۰ معنای دیگری داشت.
شما میتوانید داستانهای زیادی در مورد رشد نام تجاری Hello Kitty در ۵۰ سال گذشته بیابید، اما آمار نشان میدهد که در حال حاضر صدها میلیون نفر از معلولین با این برند تماس مستقیم داشتند. این برند از طریق کودک بودن یا بچه دار شدن، به مرور زمان تبدیل به یک برند بزرگسال نیز شد.
این خودرو با برند کیتی در نمایشگاه پرحاشیه و زیبای تایلند دیده شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد.
از این رو، فروش فوری یک نسخه محدود از ۲۰۰۰ خودرو در بازارهای در کشورهای در حال توسعه ممکن است به راحتی در اعدادی که صنعت خودرو روزانه در سراسر جهان می نویسد گم شود، اما این عملکرد انسان دوستانه بسیار مهم تر از این بود.
تحقیقات نشان میدهد که زنان مدتهاست که تصمیمگیرندگان کلیدی در اکثر خریدهای خودرو بودهاند فرزندان در جایگاه دوم و البته مردان جایگاه آخر را دارند. این تحقیقات می تواند برای برندهایی مانند لومین نقشی حیاتی داشته باشد.
خودروهایی که به این شکل به نظر می رسند برای سلامت روان جهان مفید هستند .
خودروسازهایی دیگر در چین هم مانند چنگان این امور را دنبال می کنند که احتمالا در سال جدید اقدامی تجاری در بازار انجام خواهند داد.