آخرین اخبار
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
اذعان والس به ارتکاب جنایت جنگی توسط فرانسه در موصل
بازدید:۲۹۵
صد آنلاین | نخست وزیر سابق فرانسه اذعان کرد ارتش این کشور در چارچوب ائتلاف بین‌المللی در عراق، به غیرنظامیان در موصل حمله کرده است.
کد خبر : ۸۰۰۶۵



به گزارش صد انلاین ، مانوئل والس، نخست وزیر سابق فرانسه در مصاحبه با رادیو جی وابسته به جامعه یهودیان فرانسه اذعان کرد که کشورش در حملاتی که در چاچوب حمله ائتلاف بین المللی علیه داعش به شهر موصل عراق که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی در شهر موصل شد، شرکت داشته است.

 

 

اذعان والس به ارتکاب جنایت جنگی توسط فرانسه در موصل




براساس گزارش القدس العربی، والس در آن زمان در زمان حکومت فرانسوا اولاند، رئیس جمهور سابق، نخست وزیر بود. او در ادامه برای شستن دست صهیونیست‌ها از خوان فلسطینیان غزه و موصل را با هم مقایسه کند و گفت که صد‌ها یا حتی هزاران غیرنظامی در موصل به دلیل بمباران ائتلاف بین المللی که فرانسه در آن مشارکت دارد، کشته شدند.

در همین راستا پاسکال بونیفاس، پژوهشگر ارشد نویسنده مشهور فرانسوی در واکنش به سخنان نخست‌وزیر سابق فرانسه در توئیتی نوشت: والس برای توجیه جنایات جنگی اسرائیل در غزه تأیید می‌کند که فرانسه نیز جنایات مشابهی را در موصل انجام داده است، نان متبرک بر دشمنان فرانسه.

مانوئل والس همچنین در پایان اکتبر گذشته به اراضی اشغالی سفر و با خانواده‌های اسرای در دست حماس دیدار کرد. او به دعوت ELNET، یک سازمان غیردولتی که برای نزدیکی اروپا و رژیم صهیونیستی کار می‌کند، هیاتی از سیاستمداران فرانسوی را همراهی می‌کرد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها