آخرین اخبار
۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
بازدید:۲۵۰
صد آنلاین | «سرگئی لاوروف» با بیان اینکه «طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است»، تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
کد خبر : ۷۸۳۴۶



به گزارش صد آنلاین ، از خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه روسی «ایزوستیا» که امروز (جمعه) منتشر شد، اظهار داشت: به هر حال ما آماده مذاکره هستیم، اما نه بر اساس «طرح صلح» ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین.

 

 

 

 




سرگئی لاوروف افزود که نشست صلح پیشنهادی [از سوی اوکراین]تا زمانی که مبنا‌های اساسی آن از جمله مشارکت نداشتن روسیه در آن تغییر نکند، موفق نخواهد شد.

وی با طرح این سوال که «چگونه سیاستمداری مهم در واشنگتن، بروکسل، لندن، پاریس یا برلین می‌گوید که هیچ جایگزینی برای طرح [صلح]زلنسکی وجود ندارد؟»، مفاد این طرح مبنی بر خروج روسیه از سرزمین‌هایی که تصرف کرده است را غیرقابل قبول خواند.

لاوروف گفت که با مقام‌ها و دیپلمات‌های سوئیس ملاقات کرده است و به او اطمینان داده‌اند که نشست صلحی که بِرن پذیرفته میزبان آن باشد، مشارکت روسیه را شامل می‌شود و بر اساس شرایط «واقع‌بینانه» برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود که مقام‌های سوئیس به او گفته‌اند «ما درک می‌کنیم که هیچ چیز بدون حضور شما حل نمی‌شود و این [عدم حضور روسیه در نشست صلح اوکراین]ناعادلانه است» و هنگامی که این طرح به «نتیجه‌ای جمعی» تبدیل شد، از روسیه دعوت می‌شود.

لاوروف همچنین اظهار داشت که پیشنهاد‌های ایالات متحده برای گفتگو در مورد معاملات تسلیحاتی عملی نیست.

وی با بیان اینکه «این یک شوخی است» به روزنامه ایزوستیا گفت: همه این‌ها به این موضوع برمی‌گردد که سیاست خارجی در ایالات متحده توسط افرادی اداره می‌شود که نمی‌دانند چگونه درگیر دیپلماسی شوند.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیرو‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرز‌های روسیه کلید خورد. رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی (دوم اسفند ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند علیه اوکراین آغاز کرد.

ولودیمیر زلنسکی در نوامبر ۲۰۲۲ در سخنرانی ویدئویی خود برای نشست گروه ۲۰ از طرح صلح خود رونمایی کرد. پس از آن، اوکراین به طور فعال شروع به ترویج این طرح کرد و از بحث در مورد طرح‌های صلح پیشنهاد شده توسط طرف‌های ثالث خودداری و پیشنهاد‌های میانجیگرانه را رد کرد.

رئیس‌جمهوری اوکراین در طرح پیشنهادی خود برای برقراری صلح با اشاره به اینکه این طرح صلح شامل ۱۰ موضوع است، گفته بود: امنیت هسته‌ای اوکراین، بازگشت دوباره حاکمیت ارضی این کشور، تبادل اسرای جنگی و نیز تامین امنیت انرژی از سوی روسیه از جمله این موضوعات است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها