آخرین اخبار
۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
بازدید:۲۰۰
صد آنلاین | نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که پس از نبرد «طوفان الاقصی» مقبولیت بنیامین نتانیاهو نزد صهیونیست‌ها روز به روز درحال کاهش است.
کد خبر : ۷۸۳۴۵



به گزارش صد آنلاین ، بر اساس یک نظرسنجی که شبکه «معاریو» صورت داد، ۴۵درصد از صهیونیست‌ها بنی گانتس را برای نخست‌وزیری مناسب‌تر می‌دانند.

 

 

 

 


کاهش مقبولیت نتانیاهو نزد صهیونیست‌ها

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۳۸درصد ترجیح می‌دهند که نتانیاهو نخست‌وزیر بماند.

در این گزارش آمده است که اردوگاه دولت به رهبری گانتس همچنان قدرت سیاسی اول است و در هر انتخاباتی که انجام شود ۳۳ کرسی را تصاحب خواهد کرد.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که اگر انتخابات امروز انجام شود، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نیمی از قدرت انتخاباتی خود را از دست خواهد داد و تنها ۱۹ کرسی را تصاحب می‌کند.

همچنین بر اساس نظرسنجی «موسسه دموکراسی اسرائیل» ۵۷ درصد از صهیونیست‌‎ها عملکرد نتانیاهو را ضعیف یا بسیار بد می‌دانند.

تازه‌ترین نتایج نظرسنجی شبکه کان رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که بیشتر ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که نتانیاهو نخست وزیر کنونی و رهبر حزب لیکود، نخواهد توانست مقام خود را حفظ کند.

در همین پیوند، ماتان کاهان عضو حزب لیکود نیز در اظهاراتی با انتقاد از نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: صحبت‌های توخالی نتانیاهو درباره پیروزی قاطع در رفح فقط یک فریب است.

وی افزود: نتانیاهو و تیم او طوری در مورد رفح صحبت کردند که گویی نابودی حماس در آنجا منجر به پیروزی در جنگ می‌شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد. این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها