آخرین اخبار
۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
بازدید:۲۲۹
صد انلاین | هیات اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: بدنبال حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های حیاتی و انرژی اوکراین، کی‌یف در نشست فوق العاده امروز (پنجشنبه) شورای ناتو و اوکراین از متحدان غربی خود خواست تجهیزات دفاعی در اختیار این کشور قرار دهند.
کد خبر : ۷۸۳۰۷



به گزارش صد آنلاین ، خبرگزاری رویترز نوشت: روسیه جمعه گذشته بزرگترین حمله هوایی به سامانه‌های انرژی اوکراین را از زمان حمله به این کشور در فوریه ۲۰۲۲ انجام داد و با آسیب به واحد‌های برق سدی مهم، باعث خاموشی برق برای یک میلیون نفر از ساکنان بسیاری از مناطق شد.

 

 

 

 

 


کی‌یف برای تامین تجهیزات دفاعی به ناتو متوسل شد

هیات اوکراین در ناتو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت رستم اومروف وزیر دفاع اوکراین شرکایش در ناتو را از تبعات این حملات مطلع کرده و از آن‌ها خواسته تجهیزات بیشتری را برای جلوگیری از اقدامات آینده در اختیار کی‌یف قرار دهند.

مسکو حملات اخیر خود را به عنوان بخشی از مجموعه‌ای از حملات «انتقام جویانه» در واکنش به حملات کی یف به مناطق روسیه توصیف کرده و استفاده از موشک‌های بالستیک را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، کی‌یف مدعی است که مسکو این بار سیستم تامین برق شهر خارکیف را نیز هدف قرار داده است.

ایهو ترخوف شهردار خارکیف به دنبال حملات جمعه گذشته گفت که حدود ۱۵ انفجار در این شهر شنیده شد و ظاهرا حملات موشکی روسیه سیستم تامین برق این شهر را هدف قرار داد که منجر به قطعی نسبی برق آن شده است.

ترخوف به هیچ گونه تلفات در جریان این حملات اشاره‌ای نکرد و افزود که برخی از پمپ‌های آب در خارکیف بر اثر حملات متوقف شدند.

همزمان با این حملات شهردار‌های «کریفیی ریه» و «وینیتسیا» نیز از وقوع انفجار یا آسیب به زیرساخت‌های حیاتی خبر دادند. اداره شهر زاپوریژیا در جنوب اوکراین نیز از هشت حمله موشکی خبر داد و اعلام کرد که برخی از مردم محلی زخمی شده‌اند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها