آخرین اخبار
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
بازدید:۱۲۵۴
صد آنلاین | اولگ استاریکوف یک مقام سابق سرویس امنیتی اوکراین (اس بی یو) گفت که کی یف قادر نخواهد بود تأسیسات زیربنایی تخریب شده را بازسازی کند، زیرا این تجهیزات در اتحاد جماهیر شوروی تولید شده است.
کد خبر : ۷۸۲۶۵

به گزارش صد آنلاین ، از تاس، استاریکوف تاکید کرد: "چگونه می‌توانید آن را بازیابی کنید اگر تمام تجهیزات فقط در اتحاد جماهیر شوروی سابق تولید شده است. "

 

 

 

 


یک مقام امنیتی اوکراین : کی یف توان بازسازی تاسیسات تخریبی را ندارد

این گزارش می‌افزاید: در اواسط فوریه، بانک جهانی برآورد کرد که برای بازسازی اوکراین در ۱۰ سال آینده به ۴۸۶ میلیارد دلار نیاز است.

این سازمان خاطرنشان کرد که بیشترین هزینه‌ها مربوط به ساخت و ساز مسکن - بیش از ۸۰ میلیارد دلار، حمل و نقل - تقریبا ۷۴ میلیارد دلار و همچنین بازسازی بخش‌های تجاری و صنعتی (۶۷.۵ میلیارد دلار) خواهد بود.

همچنین الکساندر کوباکوف، وزیر زیرساخت اوکراین پیشتر در اواخر سال گذشته گفت، هزینه بازسازی این کشور حدود ۵۰۰ میلیارد یورو تخمین زده شد که به گفته وی این روند ممکن است تا ۱۰ سال طول بکشد.

کوباکوف در مصاحبه با آژانس خبری DPA آلمان افزود: «من معتقدم که جدی‌ترین آسیب‌ها را می‌توان ظرف دو تا سه سال از بین برد. اما به طور کلی (فرایند بازسازی) بین ۵ تا ۱۰ سال طول می‌کشد.»

در همین زمینه، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گزارش داد که بیش از ۶ میلیون نفر از آغاز درگیری از اوکراین فرار کرده اند.

آلمان در حال حاضر حدود ۱.۱ میلیون شهروند اوکراینی را پناه داده است که از سال ۲۰۲۲ وارد این کشور شده‌اند. کمیسیون اروپا چند روز پیش اعلام کرد که هزینه بازسازی اوکراین تقریباً ۴۵۲.۸ میلیارد یورو برآورد شده است.

همچنین پیش از این، ریاست بلژیک بر شورای اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که نمایندگان اتحادیه با پیشنهاد کمیسیون اروپا برای استفاده از درآمد‌های حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین موافقت کرده‌اند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها