آخرین اخبار
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
بازدید:۸۳۷۰
صد آنلاین | این شهر با تعداد زیادی از مجسمه‌های کوچک و دوست‌داشتنی خود که به عنوان "کوتوله‌های وروتسواو" شناخته می‌شوند، جاذبه‌ای فراوان برای گردشگران است.
کد خبر : ۷۷۳۲۳

این شهر با تعداد زیادی از مجسمه‌های کوچک و دوست‌داشتنی خود که به عنوان "کوتوله‌های وروتسواو" شناخته می‌شوند، جاذبه‌ای فراوان برای گردشگران است.
با ورود به شهر کوتوله‌های لهستان، مانند ورود به دنیایی از خیال و جادو؛ جایی که مجسمه‌های کوچک و دوست داشتنی به نام کوتوله‌ها در سراسر شهر پراکنده شده اند و به گونه‌ای سرگرم کننده و شگفت انگیز، جذابیت گردشگران را جلب می‌کنند. وروتسواو، با بیش از ۶۰۰ مجسمه کوتوله، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برجسته در اروپا شناخته می‌شود.

 

 

 

 


جاذبه های گردشگری وروتسواو

شهر وروتسواو
شهر وروتسواو، چهارمین شهر بزرگ لهستان و پایتخت تاریخی منطقه‌ی سیلسیا، یک تاریخچه‌ی پرحادثه دارد و در طول تاریخ به عنوان بخشی از پادشاهی لهستان، بوهمیا، مجارستان، سلطنت هابسبورگ، پروس، امپراتوری آلمان، جمهوری وایمار و آلمان نازی شناخته شده است. پس از جنگ جهانی دوم و تغییر مرزها، وروتسواو دوباره بخشی از لهستان شد.

شهر کوتوله های لهستان

در سال ۲۰۱۶، وروتسواو به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شد. این شهر با خیابان‌های باریک، خانه‌های پاستلی، کلیسا‌های باشکوه و چراغ‌های خیابانی باستانی، به عنوان یک شهر قدیمی شگفت‌انگیز شناخته می‌شود.

کوتوله های وروتسواو

تالار شهر وروتسواو، که از قرن سیزدهم به عنوان یکی از نماد‌های شهر شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر است. این تالار با سبک گوتیک و زیبایی تزئیناتش، به عنوان یکی از جاذبه‌های برجسته و تاریخی شهر محسوب می‌شود. امروزه این تالار به عنوان یک موزه عمل می‌کند و زمانی به برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فرهنگی هم می‌پردازد.



واکاوی شهر قدیمی وروتسواو نیز تجربه‌ای جذاب است. با مرور خیابان‌های پر از زیبایی و غنی از نقاط تاریخی مانند کلیسا‌ها و بازارها، شما به جا‌هایی مانند کلیسای سنت الیزابت و کلیسای سنت مریم مجدلیه خواهید رسید. همچنین، قدیمی‌ترین بخش شهر، جزیره Ostrów Tumski یا "جزیره کلیسای جامع"، محل کلیسای جامع وروتسواو که در قرن دهم ساخته شد، جاذبه‌ی دیدنی دیگری است.
عکس شهر کوتوله های لهستان


کاخ سلطنتی وروتسواو که در گذشته برای سلطنت پروس ساخته شد، امروزه به عنوان موزه‌ای مهم در شهر شناخته می‌شود.

عکس کوتوله های شهر وروتسواو

فواره وروتسواو نیز جاذبه‌ای خاص در این شهر است. این فواره، یک فواره موزیکال است که از ماه مه تا اکتبر هر سال اجرا می‌شود و تجربه‌ی دیدنی و شگفت‌انگیزی برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها