۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
بازدید:۲۴۸
صد آنلاین | یک رسانه اسرائیلی خبر داد تل‌آویو، «آناتولی ویکتوراف» سفیر روسیه را بعد از اظهارات «ضداسرائیلی» برخی مقامات روس احضار کرده است.
کد خبر : ۷۷۰۹۰



به گزارش صد آنلاین ، یک رسانه اسرائیلی خبر داد تل‌آویو، «آناتولی ویکتوراف» سفیر روسیه را بعد از اظهارات «ضداسرائیلی» برخی مقامات روس احضار کرده است.

 

 

 


کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل، امروز (یکشنبه)، در این باره گزارش داد «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم اسرائیل، روز گذشته، سفیر روسیه را احضار کرده است.

کانال ۱۳ در ادامه می‌نویسد تل‌آویو «همچنین می‌خواهد سفیر روسیه را توبیخ کند، چراکه مسکو نمی‌خواهد اسرای تحت بازداشت در غزه آزاد شوند.»

مقامات رسمی روسیه و اسرائیل تا لحظه انتشار این گزارش واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند و آن را رد یا تایید نکرده‌اند.

با این حال، «واسیلی نیبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، اواخر ماه فوریه، گفته بود که شورای امنیت باید تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند.

او همچنین خواستار برقراری آتش‌بس فوری برای جلوگیری از شیوع قحطی در نوار غزه و ضمانت پایبندی اسرائیل به حقوق‌بشر بین‌المللی شده بود.

ارتش اسرائیل بعد از آغاز جنگ در نوار غزه (پانزدهم مهرماه) حملات ویران‌کننده‌ای را در این منطقه انجام داده که به نابودی بسیاری از تاسیسات از جمله تاسیسات آموزشی، درمانی و عبادتگاه‌ها منجر شده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز اواخر ماه فوریه در اظهاراتی گفته بود: «عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری دیگر کم‌خطرتر و شدت آن کمتر از آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد، نیست.»

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها