آخرین اخبار
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
بازدید:۲۰۸۶
صد آنلاین | مکان‌های طبیعی جهان با شگفتی‌های خیره کننده خود همواره محلی برای ماجراجویی دوستداران طبیعت بوده و هست.
کد خبر : ۷۶۵۲۰



به گزارش صد آنلاین ، دنیای زیبای ما گنجینه‌ای از مکان‌های مرموز است، هر مکان رمز و راز منحصر به فرد خود را دارد و این مکان‌ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. 

 

 

 

 




آبشار شعله ابدی

 

Eternal-Flame-Falls-in-New-York
اولین مکان در این لیست یک آبشار همیشه سوزان و در عین حال سورئال است که در اعماق پارک چستنات ریج، نیویورک قرار گرفته است.

این آبشار شعله ابدی درست بالای سنگ بستری است که این شعله آتش را در خود جای داده است که به گفته بسیاری از بازدیدکنندگان، دیدن آن خارق العاده است.
این اتفاق، زمانی رخ می‌دهد که حفره‌های گاز (بیشتر متان) که از زمین بلند می‌شوند با اکسیژن محیط اطراف مخلوط می‌شوند. با این حال، این که چگونه شعله‌های آتش در میان جریان مداوم آب بالا می‌رود، هنوز یک راز است.

دلیل هر چه که باشد، آبشار شعله ابدی مطمئناً کوهنوردان، ماجراجویان و علاقه‌مندان به طبیعت را به خود جذب می‌کند.



دروازه جهنم

 

Darvaza-Gas-Crater-or-Door-to-Hell-in-Turkmenistan
در ترکمنستان، شعله سوزان دیگری است که در فهرست اسرارآمیزترین مکان‌های جهان قرار می‌گیرد. گودال آتشین که به طور مداوم می‌سوزد و تا عمق ۳۰ متری یا ۱۰۰ فوتی زیر زمین می‌رود. این میدان توسط یک میدان گاز طبیعی احاطه شده است و موضوع بحث برای ماجراجویان و مسافران بوده است.

با توجه به توضیح منطقی، اعتقاد بر این است که یک سکوی نفتی شوروی در حدود سال ۱۹۷۱ در این حفره سقوط کرده است.
نتیجه یک میدان سوزان دائمی بود که منجر به ترس و شگفتی شدید افرادی شد که در نزدیکی آن ایستاده بودند.

طی سال‌های متمادی، هیچ‌کس جرأت بالا رفتن از گودال را نداشت تا اینکه یک روز، جورج کورونیس، به دروازه جهنم رفت و توضیح داد که گودال یک مکان درخشان بزرگ با رنگ نارنجی است. به نحوی، نوسانات شدید او را به یاد مریخ می‌انداخت. اخیراً دولت ترکمنستان تصمیم گرفته است به گودالی که بیش از پنج دهه در حال سوختن است پایان دهد.



غار رید فلوت، چین

Reed-Flute-Cave-in-China


غار افسانه‌ای رید فلوت که از مکان‌های اسرارآمیز جهان به حساب می‌آید، بیش از ۲۰۰ متر در زمین امتداد دارد و از سنگ‌های آهکی طبیعی ساخته شده است. این غار آهکی اغلب به عنوان کاخ هنر‌های طبیعی به دلیل تشکیلات زمین شناسی زنده با اتاق‌های مختلف به نام بتکده اژد‌ها یا قصر کریستال شناخته می‌شود. جدای از آن، شما با چندین استالاکتیت، استالاگمیت و دیگر صخره‌ها مواجه خواهید شد که توسط نور‌های چند رنگ روشن می‌شوند.



غار فینگال در اسکاتلند

Fingals-Cave-in-Scotland


غار فینگال با ارتفاع ۷۲ فوت و عمق ۲۷۰ فوت به دلیل ستون‌های بازالتی که به شکل ستون‌های شش وجهی کل فضای داخلی را تشکیل می‌دهند، چیزی خارج از این دنیا به نظر می‌رسد. این ستون‌های مسحور کننده به عنوان دروازه غاری اسرارآمیز است که بر روی اقیانوس قرار گرفته و برای بازدیدکنندگان جذاب است.

در اصل، به دلیل فعالیت آتشفشانی که بیش از ۶۰ میلیون سال پیش رخ داده، ساخته شده است. گدازه‌های مذاب منجر به تشکیل غار شد که به منبع الهام هنرمندانی مانند ژول ورن، جیمز مک فرسون، پینک فلوید و لرد تنیسون تبدیل شده است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها