۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
بازدید:۱۵۴۸
صد آنلاین | آبشار وارک در جنوب شرق خرم‌آباد و در غرب گردنه نوژیان در روستای وارک قرار دارد. این آبشار از نوع آبشار‌های دوقلو یا دو طبقه محسوب می‌شود که فاصله طبقات آن ۱۵ کیلومتر است.
کد خبر : ۷۶۴۵۹

به گزارش صد آنلاین ، آبشار وارک در جنوب شرق خرم‌آباد و در غرب گردنه نوژیان در روستای وارک قرار دارد. این آبشار از نوع آبشار‌های دوقلو یا دو طبقه محسوب می‌شود که فاصله طبقات آن ۱۵ کیلومتر است. ارتفاع آبشار وارک، ۵۷ متر است. این ارتفاع، شامل آبشار اصلی و پلکانی وارک می‌شود. در آبشار‌های دیگر آن، آب با ارتفاع هفت و ۱۵ متر به سوی زمین جاری می‌شود. آنچه آبشار وارک را از دیگر آبشار‌ها متمایز می‌کند، عرض زیاد تاج آن است که به بیشتر از ۵۰ متر می‌رسد.

 

 

 


آبشار وارک کجاست؟

آبشار وارک از آبشار‌های دوقلوی لرستان است و ارتفاع آبشار اصلی آن به ۵۷ متر می‌رسد
آبشار وارک در روستای وارک قرار دارد و نام خود را از نام این روستا گرفته است. روستای زیبای وارک که خود از جا‌های دیدنی استان لرستان محسوب می‌شود، در اقلیم گرمسیری استان قرار دارد و هوای آن نسبتا گرم است. مردم روستای وارک به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند، برخی از مردم این روستا به گویش لری و بعضی دیگر به فارسی محلی صحبت می‌کنند.

 

آبشار وارک


آبشار وارک، در فصول مختلف سال، گاهی پرآب و گاهی کم‌آب‌تر می‌شود؛ اما هرگز تا به امروز خشک نشده است. زمانی که آب آبشار حجم و سرعت بیشتری دارد، رنگ آب سفیدتر و زیبایی آن دوچندان می‌شود. مواقعی که آب کم است، حجم آن تغییر می‌کند و در طبقه اول آبشار، ارتفاع آب، به هفت متر با عرض ۱۲ متر و در طبقه دوم، ارتفاع آن به پنج متر با عرض پنج‌و‌نیم متر می‌رسد.

مسیر دسترسی به آبشار وارک
گردشگران از دو مسیر برای دسترسی به آبشار وارک استفاده می‌کنند:

مسیر اول از طریق روستای وارک است. روستای وارک در ۴۸ کیلومتری جنوب شرق خرم‌آباد قرار دارد. بعد از رسیدن به روستا، لوازم سفر خود را بردارید و مسیر را از بین درختان بلوط، پیاده بروید تا به آبشار وارک برسید.

مسیر دوم از طریق جاده کمربندی خرم‌آباد است. آبشار وارک با پلیس‌راه خرم‌آباد ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. برای رسیدن به این آبشار زیبا، ۱۴ کیلومتر در جاده کمربندی به طرف جنوب، رانندگی کنید تا به سه‌راهی برسید. سپس، از تابلو‌های راهنما برای تشخیص ادامه مسیر، استفاده کنید. راهی که به‌سمت راست است، به آبشار وارک ختم می‌شود. پیمودن مسیر آبشار از سه راهی به بعد تا جنگل، با ماشین امکان‌پذیر است. بعد از آن باید از میان جنگل پنج کیلومتر را پیاده بروید، در راه جنگل، صدای آبشار راه را به شما نشان می‌دهد. وقتی به نزدیکی آبشار رسیدید، چشم‌انداز زیبای آبشار از لا‌به‌لای درختان بلند مشخص می‌شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها