آخرین اخبار
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
بازدید:۱۳۸۴
صد آنلاین | ذهن انسان در مقابل امور ناشناخته شروع به تخیل می‌کند. نتیجه آن هم تصاویری وهم‌آلود و ترسناک است. تصور کنید در جنگلی مه‌گرفته با درختانی بلند قدم می‌زنید. ناگهان به دریاچه ارواح نوشهر می‌رسید.
کد خبر : ۷۶۰۱۱

به گزارش صد آنلاین ، ذهن انسان در مقابل امور ناشناخته شروع به تخیل می‌کند. نتیجه آن هم تصاویری وهم‌آلود و ترسناک است. تصور کنید در جنگلی مه‌گرفته با درختانی بلند قدم می‌زنید. ناگهان به دریاچه ارواح نوشهر می‌رسید.

 

 

 


تالاب ارواح


در مقابل شما درختانی قرار دارند که خشک و شکسته‌اند. ابر‌ها نیز در مقابل نور خورشید ایستاده‌اند. همچنین تصویر این تنه‌های از وسط شکسته در آب انعکاس می‌یابد. از طرف دیگر نیز حیوانات آواز سر می‌دهند. آیا این شما را نمی‌ترساند؟


ذهن اجداد ما برای علت‌یابی هر مسئله‌ای به سراغ امور فراطبیعی می‌رفت. برای مثال، آن‌ها علت منظره بالا را وجود ارواح در این تالاب می‌دانستند. اما واقعاً نیز چنین است؟


اگر تجربه قدم‌زدن در جنگل سرسبز و مرطوب نزدیک دریاچه را پیدا کنید، به این سؤال پاسخ مخالف خواهید داد. زیرا سرسبزی و تازگی آن درختان، حس آرامش را برای شما خواهد ساخت. بعید است در جایی بااین‌حال و هوا ارواح زندگی کنند.


همچنین دریاچه‌ای که زیستگاه انواع حیوانات و گیاهان است، به معجزه‌ای الهی شبیه می‌ماند. شما نیز فرصت ثبت تصاویری از این منظره‌ها را خواهید داشت؛ یادگاری که می‌تواند آن حس و حال را تازه کند. پس با خیال راحت، مسیر دریاچه ارواح را بپیمایید و از سفر لذت ببرید.
دریاچه ارواح ممرز در فاصله ۳۲ کیلومتری با شهر نوشهر قرار دارد. این دریاچه نزدیک به روستای صلاح‌الدین کلا است.


برای حفظ گونه‌های جانوری موجود در این مکان، آن را ثبت ملی کرده‌اند. به همین دلیل نیز لازم است از نگهبانی منطقه بگذرید. البته خوشبختانه مسئولان در زمینه ورود گردشگران سخت‌گیری خاصی ندارند. توجه داشته باشید گاهی به دلیل شرایط خاص جوی، از ورود مسافران جلوگیری خواهد شد.


بعد از عبور از نگهبانی، باید جاده‌ای خاکی را سپری کنید. طول این جاده ۱۵ کیلومتر است و در انتهای آن تابلوی راهنمای این دریاچه قرار دارد. در ادامه شما دوراه دارید: می‌توانید قدری پیاده‌روی کنید یا این‌که با استفاده از خودرو‌های آفرود، به دریاچه ارواح برسید.


البته برای استفاده از خودرو نیازمند مجوز خواهید بود. حتی در صورت وجود مجوز نیز، ترجیحاً از این کار پرهیز کنید. زیرا ورود ماشین به اطراف دریاچه می‌تواند نظم زندگی حیوانات ساکن آنجا را برهم بزند. همچنین این کار باعث ایجاد ترس در آن‌ها خواهد شد.


پیاده‌روی در این راه لذت‌های خاص خودش را نیز دارد. زیرا نهایتاً حدود ۳۰ دقیقه در مسیر خواهید بود. از آن سو گذر از دل جنگل، باعث شادابی شما خواهد شد. پس حیف است چنین تجربه‌ای را از دست بدهید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها