آخرین اخبار
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
بازدید:۱۴۱
به دنبال افزایش موج نارضایتی بین واحدهای زبده ارتش کی‌یف، بیم آن می‌رود زلنسکی به‌زودی عزل و ولودیمیر زالوژنی، فرمانده کل اسبق ارتش این کشور نیز ابقاء شود.
کد خبر : ۷۵۹۹۲
بیشتر بخوانید:
  • دیدار زلنسکی و محمدبن سلمان
  • بجای اوکراین، واتیکان پرچم سفید بالا برد
  • رسوایی جدید روسیه در جنگ علیه اوکراین: قاچاق مردان هندی و اعزام اجباری آنها به جبهه!
  • ماجرای ارسال پرستو به یک کشور خارجی چیست؟

به گزارش منیبان، به‌دنبال موج تغییر و تحولات و عزل و نصب سران نظامی اوکراین به دست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور، حالا نارضایتی بین واحدهای زبده ارتش کی‌یف افزایش یافته و بیم آن می‌رود که زلنسکی به‌زودی عزل و ولودیمیر زالوژنی، فرمانده کل اسبق ارتش این کشور نیز ابقاء شود.

به گفته یکی از مقامات سرویس امنیتی روسیه، فرماندهان و سربازان واحدهای زبده نیروهای مسلح اوکراین از تغییر و تحولات اخیر در سطوح بالای نظامی این کشور ناراضی هستند و مساله عزل زلنسکی را به‌جد مورد بحث قرار داده‌اند.

 

این منبع گفته است که متخصصان به یک کانال تلگرامی خصوصی موسوم به «پارابلوم» دسترسی یافته‌اند که نظامیان واحدهای شناخته‌شده و زبده ارتش اوکراین در آن عضویت دارند.

وی افزود: کارشناسان ما به منبعی دست یافته‌اند که اعضای آن را تفنگداران، نیروهای ویژه، مأموران اطلاعاتی، مأموران ارشد سرویس مخفی اوکراین و همچنین گردان‌های مختف ملی‌گرا تشکیل داده و با یکدیگر بحث می‌کنند. آنها به شدت با تغییر فرماندهی مخالف هستند و گزینه سرنگونی دولت و فرمانده فعلی نیروهای مسلح اوکراین را به بحث گذاشته‌اند.

براساس اطلاعاتی که اسپوتنیک در اختیار دارد، سربازان عمیقاً با اقدامات زلنسکی و همچنین اُلکساندز سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین مخالفند و در نتیجه، «ماکسیم شِوتسوف» فرمانده واحد شناسایی تیپ ۸۰ نیروی هوایی اوکراین، با نام سازمانی «زمستان»، از اعضای کانال تلگرامی «پارابلوم» خواسته است تا زلنسکی را سرنگون کنند.
 
منبع: مهر
ت ت
کدخبر: 205208 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
      زلنسکی جنگ روسیه و اوکراین
      اشتراک گذاری:
      ارسال نظر
      پربیننده‌ها پربحث‌ها