۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
بازدید:۹۱۳
صد آنلاین | آبشار انجلی کا سوادکوه یکی از خاص‌ترین جاذبه‌هایی است که در این منطقه قرار دارد.
کد خبر : ۷۵۲۴۶

به گزارش صد آنلاین ،  آبشار انجلی کا سوادکوه یکی از خاص‌ترین جاذبه‌هایی است که در این منطقه قرار دارد. این بار سراغ بزرگ‌ترین آبشار خاورمیانه رفتیم. آبشاری که نه تنها در سوادکوه، نه تنها در شمال کشور، بلکه در کشور و حتی خاورمیانه مرتفع‌ترین آبشار شناخته می‌شود. در سوادکوه شمالی جنگل‌های بسیار پرپشتی دیده می‌شود. در کنار این جنگل هم می‌توان کوهستان‌های بزرگ و عظیم را دید که در برابر جنگل و آب‌های روان قد علم کرده است؛ اما هیچ صخره‌ای نمی‌تواند مانع از حرکت آب شود و اینجاست که آب به آرامی از بالای صخره‌های بزرگ و کوه‌های مرتفع حرکت کرده و به پایین کوه پرش می‌کند.

 

 

 

 

 


 

آبشار انجلی کا سوادکوه

 

 همین امر زیبایی بی نظیری را به وجود می‌آورد که آبشار نام دارد. این بار با یک آبشار ۲۲۰ متری مواجه می‌شویم؛ آبشاری که از آن به عنوان بلندترین آبشار منطقه لفور یا با نام انجلی کا یاد می‌شود.
در این منطقه آبشار‌های متعددی مانند آبشار آهکی وجود دارد که اقلیم مرطوب و پر بارش رودخانه‌های زیادی را در کوهستان روان کرده است. این رودخانه‌ها اکثراً از دل کوه بیرون می‌آیند و هر جا که کوه سرسختانه در برابر فرسایش مقاومت کرده باشد، صخره‌های بزرگی وجود دارد و آبشار‌ها را به وجود آورده است. آبشار انجلیکا را می‌توان از مسیر‌های گالش کلا، رئیس کلا و کالی کلا به سمت آن راه پیدا کرد. این آبشار سه کیلومتر بیشتر با روستای کالیکلای لفور فاصله ندارد. همین فاصله کم و طبیعت بی‌نظیر که هنگام پیاده‌روی تا رسیدن به آبشار می‌بینید، گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است.
علاوه بر آبشار، درختان و بوته‌های سرسبز روی زمین، هم چنین خزه‌هایی که بر دل این صخره‌ها روییده‌اند و فضای سنگی و سخت آن را پوشیده‌اند، به زیبایی طبیعت افزوده‌اند. این آبشار به‌واسطه عظمتی که دارد سالانه گردشگران زیادی را از سایر کشور‌های دیگر هم به سمت خود می‌کشاند تا علاوه بر دیدن آبشار زیبا، جنگل نوردی و رودخانه نوردی را هم در تفریحات خود بگنجانند.

 


چرا بازدید از آبشار انجلی کا سوادکوه را پیشنهاد می‌کنیم؟

همین مقدمه کوتاه، شما را با این طبیعت بی‌نظیر آشنا و مشتاق کرده تا آبشار انجلی کا سوادکوه را ببینید؛ اما ممکن است از خودتان بپرسید که چرا باید این مسیر را طی کنید تا به این آبشار برسید؟ زیبایی‌های طبیعت همه‌جا وجود دارند؛ ولی برخی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی آن‌قدر زیبا و جذاب هستند که زحمت رسیدن به این مناطق را باز زیبایی خود از تن هر گردشگری بیرون می‌کنند. آبشار انجلیکا هم دارای خصوصیاتی خاص و منحصربه‌فرد است که شناخت آن‌ها خالی از لطف نیست:
• تماشای زیباترین و بزرگ‌ترین آبشار خاورمیانه
• صخره‌های پر خزه و سبز اطراف آبشار
• تماشای جنگل‌های لفور در هم تنیده و پرپشت
• هوای مطبوع و بی‌نظیر در اطراف آبشار
• طبیعت و گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری منطقه

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها