آخرین اخبار
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
بازدید:۴۴۷
صد آنلاین | مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: پیش از این امکان خرید دقیقه 90 و لحظه آخری برای بلیت هواپیما و بلیت قطار وجود نداشت و امروز با توجه به کمبود ناوگان و از سوی دیگر افزایش تقاضا، دیگر این امکان وجود ندارد که هموطنان و مسافران در دقایق آخر بخواهند نسبت به خرید بلیت اتوبوس اقدام کنند.
کد خبر : ۷۴۸۸

به گزارش صد آنلاین ، داریوش باقرجوان درباره با بیان اینکه امکان فروش اینترنتی بلیت اتوبوس حذف نشده و در تمام مسیر‌هایی که ظرفیت تکمیل نشده هم امکان فروش اینترنتی و هم امکان فروش حضوری وجود دارد، اظهار داشت: اگر بلیت به فروش نمی‌رسد به معنای عدم عرضه نیست بلکه ظرفیت تکمیل شده و بلیت‌ها به فروش رفته‌اند و سرویس‌‌ها تکمیل شده‌اند. البته امسال لیست انتظار راه‌اندازی شده که افراد می‌توانند در خواست خود و اطلاعات تماس را ثبت کنند و در صورت انجام سرویس فوق‌العاده به این افراد اطلاع داده می‌شود.

  • وی با تاکید براینکه دیگر امکان سفرهای لحظه‌ای با اتوبوس برای ایام پیک و پرتقاضا وجود ندارد، گفت: در حال حاضر ظرفیت ناوگان اتوبوسی به 7 هزار و 500 دستکاه اتوبوس رسیده در حالی که در سال‌های گذشته این عدد بیشتر بود و ظرفیت ناوگان بیشتر 14 هزار دستگاه اتوبوس می‌رسید. در این مدت اتوبوس‌ها رفته رفته به اورهال نیاز پیدا کردند و رانندگان و مالکان هم توان اورهال را نداشتند.  
  • مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: پیش از این امکان خرید دقیقه 90 و لحظه آخری برای بلیت هواپیما و بلیت قطار وجود نداشت و امروز با توجه به کمبود ناوگان و از سوی دیگر افزایش تقاضا دیگر این امکان وجود ندارد که هموطنان و مسافران در دقایق آخر بخواهند نسبت به خرید بلیت اتوبوس اقدام کنند.
  • باقرجوان با بیان اینکه در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای هم تقاضا از عرضه پیشی گرفته‌است، گفت: تنها روز گذشته 4 هزار نفر در سطح کشور تردد داشتند که نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش پیدا کرده است. 
  • وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه بلیت اتوبوس برا ایام نوروز افزایش پیدا نمی‌کند و هر میزان افزایش قیمت بلیت تخلف است، افزود: هر چند امسال هم مانند سال‌های گذشته اتوبوس‌ها یکسرخالی تردد دارند اما قرار نیست مانند سال‌های گذشته بابت این تردد یکسرخالی افزایش قیمتی در بلیت اتوبوس اعمال شود و رانندگان و مالکان اتوبوس متضرر می‌شوند اما فعلا امکان جبران این زیان وجود ندارد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه عدم صدور بلیت برای مسافران و پرداخت وجه در داخل اتوبوس از طریق کارتخوان تخلف محرز است، گفت: دریافت وجه از مسافران در داخل اتوبوس و عدم صدور بلیت تخلف است و درباره احتمال انجام این تخلف به مدیران استانی اطلاع داده‌ایم و مدیران استانی مسئول کنترل هستند و اگر برخوردها مطابق با قانون انجام نشود، مدیران زیر سوال می‌روند.

باقرجوان ادامه داد: نمایندگان سازمان راهداری و بازرسان در تمام ترمینال‌های مسافری حضور دارند و نظارت دقیق بر روی موضوع دارند و نظارت‌ها هیچ اغماضی پذیرفته نیست.     

منبع/ایلنا

انتهای پیام/

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها