آخرین اخبار
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
بازدید:۲۶۸۷
گردشگری صد آنلاین | دنیای زیبای ما گنجینه ای از مکان های مرموز است، هر مکان رمز و راز منحصر به فرد خود را دارد و این مکان ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. به ۷ مکان مرموز و طبیعی جهان نگاهی بیاندازید.
کد خبر : ۷۴۶۸۷

دنیای زیبای ما گنجینه ای از مکان های مرموز است، هر مکان رمز و راز منحصر به فرد خود را دارد و این مکان ها در سراسر جهان پراکنده شده اند. به ۷ مکان مرموز و طبیعی جهان نگاهی بیاندازید.

 


آبشار شعله ابدی

اولین مکان در این لیست یک آبشار همیشه سوزان و در عین حال سورئال است که در اعماق پارک چستنات ریج، نیویورک قرار گرفته است. 

این آبشار شعله ابدی درست بالای سنگ بستری است که این شعله آتش را در خود جای داده است که به گفته بسیاری از بازدیدکنندگان، دیدن آن خارق العاده است.

Eternal-Flame-Falls-in-New-York

این اتفاق، زمانی رخ می‌دهد که حفره‌های گاز (بیشتر متان) که از زمین بلند می‌شوند با اکسیژن محیط اطراف مخلوط می‌شوند. با این حال، این که چگونه شعله های آتش در میان جریان مداوم آب بالا می رود، هنوز یک راز است.

دلیل هر چه که باشد، آبشار شعله ابدی مطمئناً کوهنوردان، ماجراجویان و علاقه مندان به طبیعت را به خود جذب می کند. 

 

 دروازه جهنم

در ترکمنستان ، شعله سوزان دیگری است که در فهرست اسرارآمیزترین مکان های جهان قرار می گیرد. گودال آتشین که به طور مداوم می سوزد و تا عمق ۳۰ متری یا ۱۰۰ فوتی زیر زمین می رود. این میدان توسط یک میدان گاز طبیعی احاطه شده است و موضوع بحث برای ماجراجویان و مسافران بوده است.

با توجه به توضیح منطقی، اعتقاد بر این است که یک سکوی نفتی شوروی در حدود سال ۱۹۷۱ در این حفره سقوط کرده است.

Darvaza-Gas-Crater-or-Door-to-Hell-in-Turkmenistan

نتیجه یک میدان سوزان دائمی بود که منجر به ترس و شگفتی شدید افرادی شد که در نزدیکی آن ایستاده بودند.

طی سال‌های متمادی، هیچ‌کس جرأت بالا رفتن از گودال را نداشت تا اینکه یک روز، جورج کورونیس، به دروازه جهنم رفت و توضیح داد که گودال یک مکان درخشان بزرگ با رنگ نارنجی است. به نحوی، نوسانات شدید او را به یاد مریخ می انداخت. اخیراً دولت ترکمنستان تصمیم گرفته است به گودالی که بیش از پنج دهه در حال سوختن است پایان دهد.

غار رید فلوت، چین

غار افسانه‌ای رید فلوت که از مکان‌های اسرارآمیز جهان به حساب می‌آید، بیش از ۲۰۰ متر در زمین امتداد دارد و از سنگ‌های آهکی طبیعی ساخته شده است. این غار آهکی اغلب به عنوان کاخ هنرهای طبیعی به دلیل تشکیلات زمین شناسی زنده با اتاق های مختلف به نام بتکده اژدها یا قصر کریستال شناخته می شود. جدای از آن، شما با چندین استالاکتیت، استالاگمیت و دیگر صخره‌ها مواجه خواهید شد که توسط نورهای چند رنگ روشن می‌شوند.

Reed-Flute-Cave-in-China

با این حال این یک راز است که چگونه این چراغ ها زنده به نظر می رسند. بسیاری از مردم همچنین از این مکان دیدن می‌کنند تا تخته سنگ عظیمی را که شبیه حروف چینی «عشق» است، تحسین کنند. قدمت غار رید فلوت به دوران سلسله تانگ چین برمی گردد.

 

غار فینگال در اسکاتلند

غار فینگال با ارتفاع ۷۲ فوت و عمق ۲۷۰ فوت به دلیل ستون‌های بازالتی که به شکل ستون‌های شش وجهی کل فضای داخلی را تشکیل می‌دهند، چیزی خارج از این دنیا به نظر می‌رسد. این ستون های مسحور کننده به عنوان دروازه غاری اسرارآمیز است که بر روی اقیانوس قرار گرفته و برای بازدیدکنندگان جذاب است.

Fingals-Cave-in-Scotland

در اصل، به دلیل فعالیت آتشفشانی که بیش از ۶۰ میلیون سال پیش رخ داده، ساخته شده است. گدازه های مذاب منجر به تشکیل غار شد که به منبع الهام هنرمندانی مانند ژول ورن، جیمز مک فرسون، پینک فلوید و لرد تنیسون تبدیل شده است.

 

غارهای یخی Skaftafell

این غارها که در قلب پارک ملی Vatnajökull قرار دارد، اغلب به عنوان یکی از برترین مکان‌های اسرارآمیز جهان توصیف می‌شود.

سمت سرسبز منطقه Skaftafell به عنوان مکانی عالی برای پیاده روی عمل می کند زیرا مسیرهای زیبای آن از جنگل ها، کوه ها، یخچال های طبیعی، غارهای یخی، آبشارها، ماسه های سیاه و غیره عبور می کند.

این غارهای یخی به عنوان کمپی عالی برای صعود به Hvannadalshnukur، مرتفع ترین قله ایسلند، به حساب می آیند.

Skaftafell-Iceland

غارهای یخی طبیعی و در عین حال خیره کننده آن را می توان تنها در زمستان ها که رودخانه ها و آبشارها یخ می زنند مشاهده کرد. این منطقه حتی به عنوان محل فیلمبرداری صحنه های ماورایی در سریال تلویزیونی موفق «بازی تاج و تخت» نیز بوده است.

 

برخی دیگر از مناظر غیرقابل چشم پوشی در این منطقه عبارتند از Svartifoss (آبشار سیاه) که به دلیل ستون های غول پیکر سیاه بازالت، پیاده روی در کنار یخچال Vatnajokull، و پیاده روی به دره Morsardalur و قله های کوه Kristinartindar معروف است.

ژرف دره آنتلوپ کانیون در آریزونا 

بیشتر گردشگران از آریزونا برای دیدن پارک ملی شگفت‌انگیز گرند کانیون دیدن می‌کنند. این مکان زمین شناسی شگفت انگیز چندین سال پیش به دلیل فرسایش آبی و بادی به وجود آمد. این منطقه توسط قبیله ناواهو پیدا شد. قسمت پایین آن، که به «طاق‌های صخره‌ای مارپیچی» معروف است، جذابیت خود را با دسترسی باریک‌تر به همراه دارد.

Upper-Antelope-Canyon-light-beam-1

این دره باریک در شهر کوچکی به نام page در شمال آریزونا واقع شده است، به‌خصوص زمانی که خورشید در اوج خود قرار دارد و پرتوهای آن به دهانه‌های باریک نفوذ می‌کنند و راهروهای تاریک را روشن می‌کنند. رقص بصری نور خورشید با گذشت هر ساعت از روز رنگ های متفاوتی از دیوارها را نمایان می کند. با نزدیک شدن به شب، رنگ ها از نارنجی و قرمز تا بنفش و آبی ملایم متغیر است.

 

دشت نمکی salar de Uyuni در بولیوی

این گستره خیره‌کننده که در جنوبی‌ترین منطقه بولیوی قرار دارد، بیش از ۱۰۰۰۰ کیلومتر مربع امتداد دارد که آن را به بزرگ‌ترین منطقه نمکی جهان تبدیل می‌کند. این دریاچه پس از خشک شدن چند دریاچه ماقبل تاریخ شکل گرفت و دریای به ظاهر بی پایانی از شش ضلعی های نمک سفید درخشان را پشت سر می گذارد که مانند الماس در نور خورشید می درخشند.

این دشت نمکی جذاب که در ارتفاع ۱۲۰۰۰ فوتی از سطح دریا قرار دارد، در طول فصل بارانی، یعنی بین دسامبر و آوریل، به دریاچه ای آینه مانند تبدیل می شود. لایه نازک آب بازتابی یکپارچه از آسمان ایجاد می کند و مناظر را به یک منظره رویایی باورنکردنی و در عین حال بی نهایت تبدیل می کند.

جدای از زیبایی‌شناسی خیره‌کننده، این مکان همچنین دارای ذخایر گسترده‌ای از لیتیوم است که نقش مهمی در آینده انرژی پایدار دارد. طبق گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده، این مکان حداقل ۵۰ تا ۷۰ درصد از ذخایر لیتیوم جهان را دارد.

salar_de_uyuni_745_600

این مکان عجیب دارای فلامینگوهای صورتی و گونه های کمیاب مرغ مگس خوار است که بر فراز دریاچه شناورند. علیرغم دمای یخبندان در شب و آفتاب داغ صحرا در روز، نمکزار زندگی را به طرز شگفت انگیزی در خود حفظ می کند.

 
 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها