آخرین اخبار
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
بازدید:۴۰۴
صد آنلاین | رئیس پلیس فتا استان مازندران در خصوص ارسال لینک‌های جعلی تحت عنوان فروش حراج ویژه اجناس در آخر سال برای شهروندان در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.
کد خبر : ۷۴۵۱۱

 

به گزارش صد آنلاین ، سرهنگ سامع خورشاد تصریح کرد: مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با ارائه فروش کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز و تخفیفات چشمگیر مانند:(البسه،کیف، کفش، در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی  قصد تطمیع شهروندان را نموده و اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند.

 

وی افزود: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می خواهند نیمی از پول کالا سفارشی خود را را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز نماید.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: متاسفانه هموطنان بعداز واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگو نبوده و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی می‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران‌ در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در پی تبلیغات فروش ویژه آخر سال شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گروها با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر سال ، قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورده و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از  فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز می باشند، و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

سرهنگ خورشاد یادآور شد: برخی از مجرمان سایبری نیز با جمع‌آوری اطلاعات شهروندان در سایت‌های جعلی به دنبال اهداف بلند مدت مجرمانه خود مثل اخاذی و باج‌گیری از شهروندان هستند که در پی داشتن اطلاعاتی که قبلا از آنها جمع‌آوری کرده‌اند، می‌تواند اعمال مجرمانه خود را پیش ببرند.

وی تاکید: در هنگام خرید آنلاین حتما توجه کنند که درگاه بانکی فیشینگ نباشد؛درگاه پرداخت بانکی به آدرس https://xxx.shaparak.ir است و هرگونه درگاه بانکی که shaparak.ir را ادامه نداشته باشد می‌تواند درگاه فیشینگ باشد که برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده است؛ و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
لینک کپی شد
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها