۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
بازدید:۲۸۰۶
صد آنلاین | همیشه برای دیدن مکان‌های گردشگری متفاوت و جذاب نیازی نیست که به مسافرت خارج از کشور رفته و لحظه‌های جدید را تجربه کنید!
کد خبر : ۷۴۴۳۱

به گزارش صد آنلاین ، همیشه برای دیدن مکان‌های گردشگری متفاوت و جذاب نیازی نیست که به مسافرت خارج از کشور رفته و لحظه‌های جدید را تجربه کنید!

 

 

 

 


 در بیخ گوشمان در همین کشور ایران منطقه‌ای وجود دارد که به اندازه یک سفر هیجان‌انگیز، زیبایی و شگفتی دارد. سواحل مکران یکی از مناطقی است که با دیدنی‌های فوق‌العاده خود، سالیانه تعداد زیادی گردشگر را از همه جای دنیا جذب خود می‌کند. این سواحل به قدری پر از جاذبه‌های عجیب و جذاب است که آن را به نام بهشت گم شده ایران می‌شناسند. موقعیت جغرافیایی سواحل مکران در کنار خلیج فارس دیده شده و با یک خط ساحلی که جزیره تنب کوچک و تنب بزرگ در بین آن‌ها قرار گرفته، به یکدیگر وصل شده‌اند.
سواحل مکران به حدی بزرگ و وسیع است که از محدود شرقی بندر عباس شروع شده و تا مرز میان کشور ایران و کشور پاکستان ادامه دارد.

سواحل مکران، جاذبه‌ای در سیستان و بلوچستان به همراه تصاویر دیدنی

 



دریاچه صورتی یا تالاب لیپار

تقریبا همگی ما با دریاچه صورتی استان سیستان و بلوچستان آشنایی داریم، اما هیچ وقت نمی‌دانستیم که یکی از سه ساحل صورتی دنیا متعلق به مکران است. تالاب لیپار که نام اصلی این دریاچه صورتی است به دلیل وجود سنگ‌ها و نوع خاکی که در کف دریا پخش شده رنگی سرخ متمایل به صورتی دارد.

 

 

سواحل مکران، جاذبه‌ای در سیستان و بلوچستان به همراه تصاویر دیدنی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها