۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
بازدید:۱۴۵۱
صد آنلاین | برخی از مناطق کشورمان چنان زیبا و شگفت انگیزند که اگر تصاویر باکیفیت و درخوری از آن‌ها ثبت و به اشتراک گذاشته شود، باور اینکه چنین مناطقی در کشورمان واقع شده اند، بسیار دشوار خواهد بود. حقیقت این است که بسیاری از ما در پی یافتن مناظر طبیعی بکر و تماشایی به خارج از مرز‌های کشورمان سفر می‌کنیم، غافل از اینکه در همین کشور عزیزمان نیز مناطقی وجود دارند که با مناظر شگفت انگیز و اعجازآمیز خود قادرند کلیه جاذبه‌های طبیعی دنیا را به چالش کشند.
کد خبر : ۷۴۳۵۲

به گزارش صد آنلیان ، برخی از مناطق کشورمان چنان زیبا و شگفت انگیزند که اگر تصاویر باکیفیت و درخوری از آن‌ها ثبت و به اشتراک گذاشته شود، باور اینکه چنین مناطقی در کشورمان واقع شده اند، بسیار دشوار خواهد بود. حقیقت این است که بسیاری از ما در پی یافتن مناظر طبیعی بکر و تماشایی به خارج از مرز‌های کشورمان سفر می‌کنیم، غافل از اینکه در همین کشور عزیزمان نیز مناطقی وجود دارند که با مناظر شگفت انگیز و اعجازآمیز خود قادرند کلیه جاذبه‌های طبیعی دنیا را به چالش کشند.

 

 

 

دریاچه زریوار مریوان



دریاچه زریوار مریوان
چرا بازدید از شهرستان مریوان پیشنهاد می‌شود؟

یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین اماکن گردشگری کشورمان است.
مناظر طبیعی زیبای این مکان برای عکاسی بسیار مناسب است.
جاذبه‌های بسیار زیبایی نظیر دریاچه شگفت انگیز زریوار را در خود جای داده است.


معرفی شهرستان مریوان

شهرستان مریوان یکی از زیباترین مناطق غرب کشورمان و استان سرسبز کردستان است که در ۱۳۰ کیلومتری شهر سنندج واقع شده است. این شهرستان که ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، علاوه بر داشتن مناظر طبیعی خیره کننده و شگفت انگیز، از قدمت تاریخی بسیار بالایی نیز برخوردار است و تاریخچه بسیار غنی و ارزشمندی از حضور تمدن‌های مختلفی نظیر مادها، ساسانیان، اردلان‌ها و اشکانیان را در خود نهفته است. شاید ندانید، اما وفور جاذبه‌های دیدنی در این مکان باستانی سبب شده است که شهرستان مریوان به انتخاب شماره یک بسیاری از گردشگرانی که به استان دیدنی کردستان سفر می‌کنند، مبدل گردد.

معرفی دریاچه زریوار

یکی از اماکن دیدنی شهرستان مریوان که در فاصله ۳ کیلومتری این شهرستان واقع شده است، دریاچه بسیار دیدنی و تماشایی زریوار است. این دریاچه که یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین دنیا و محبوب‌ترین جاذبه گردشگری کردستان بشمار می‌رود، خود بهترین دلیل برای بازدید از شهرستان مریوان بشمار می‌رود. زریوار دریاچه‌ای است فیروزه‌ای رنگ و منحصربفرد که در میان کوه‌هایی مرتفع محصور گشته و با جلوه بسیار تماشایی خود، چون تصویری رویایی که بر بوم نقاشی نقش بسته، بازدیدکنندگان شهرستان مریوان را مات و مبهوت زیبایی خود می‌کند. وسعت بسیار زیاد این دریاچه (با طولی برابر با ۵ کیلومتر و عرضی حدود ۱.۵ کیلومتر) سبب شده که زریوار به مکانی بسیار مناسب برای تفریحات مختلف مبدل گردد.
چرا بازدید از دریاچه زریبار پیشنهاد می‌شود؟

• دریاچه زریبار یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی در استان کردستان که دیدن آن برای طبیعت دوستان بسیار جذاب و وسوسه برانگیز است.
• دریاچه زریبار با داشتن طبیعتی زیبا پیرامون خود برای مردم منطقه یک جای دنج و خوش آب و هوا برای گذراندن تعطیلاتشان است.
• امکان تفریحات متعدد همچون ماهیگیری، شنا، قایق سواری و عکاسی در طبیعت بسیار زیبای این منطقه برای گردشگران بسیار وسوسه انگیز و جذاب است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها