آخرین اخبار
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
بازدید:۵۲۵
صد آنلاین | براساس ماده٣٨۵قانون ایین دادرسی کیفری هر کدام از طرفین در دعاوی کیفری میتوانند حداکثر 3 وکیل داشته باشند. اگر میخواهید بدانید در پرونده کیفری چند وکیل میتوان گرفت این مقاله برای شماست، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با پاسخ این سوال که در پرونده کیفری چند وکیل میتوان گرفت و بهترین وکیل برای پرونده کیفری چه وکیلی است به صورت جامع آشنا شوید.
کد خبر : ۷۴۲۱

همانطور که میدانید امروزه پرونده های کیفری در دسته ی پر زحمت ترین و تخصصی ترین پرونده های قضایی می باشند که برد در آن ها و تمام شدن پرونده به نفع شما نیازمند داشتن دانش کافی در رابطه با انواع دعاوی کیفیر و تملامی قوانین و مفاد جرایم کیفری می باشد.

به همین دلیل همواره پیشنهاد میشود برای حل پرونده های کیفری از یک وکیل حرفه ای و کار بلد در زمینه ی انجام امور پرونده های کیفری اعم از : قتل غیر عمد، دزدی، تجاوز و ... می باشد.

قبل از شروع بررسی این مورد که در پرونده کیفری چند وکیل میتوان گرفت ابتدا بهتر است کمی با جرائم کیفری و مجازات آن ها آشنا شویم.

جرایم کیفری چه جرایمی هستند؟

  • طبق  ماده ۱۴۶ قانون مجازات اسلامی در رابطه با جرایم کیفری: افراد نابالغ مسدولیت کیفری ندارند و همینطور ماده ۱۴۸ قانون مجازات اسلامی که میگوید در مورد افراد نابالغ، بر اساس مقررات این قانون، اقدامات تامینی و تربیتی اعمال میشود.
  • جرایم اطفال و نوجوانان در دادگاه ویژه اطفال و دادسرا رسیدگی بشود، که در این دادسرا و دادگاه ها نیز به صورت تخصصی بر روی تحقیقات و مراحل و همچنین صدور حکم آن که بسیار مهم میباشد نقش دارد.
  • لازم به ذکر است که در مورد هایی که دادگاه های کیفری یک که بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری دارای صلاحیت به رسیدگی این نوع جرایم میباشد، باید مقررات مربوط به رسیدگی به جرایم کیفری را بطور کامل رعایت نمایند.
  • همچنین معمولا جرائم کیفری در دسته جرائمی که مجازات آنها حداکثر تا شش ماه حبس تعزیری باشد، جرائم منافی عفت، جرائمی که مرتکب آن اطفال زیر پانزده سال باشند نیز گفته میشود.

حال که با انواع جرائم کیفری آشنا شدیم بیابید در رابطه با اهیمت داشتن یک وکیل کیفری در حل پرونده های کیفری صحبت کنیم.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با جرایم کیفری مربوط به مهریه و زوجین مقاله ی حکم بوسیدن زن شوهر دار چیست را مطالعه نمایید.

وکیل جرائم کیفری

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، یکی از جمله حساس ترین و زمان بر ترین انواع پرونده ها و جرائم موجود در جهان، جرائم کیفری می باشد. تمامی افرادی که درگیر پرونده های کیفری و جرایم کیفری می باشند لازم است که از یک وکیل کیفری حرفه ای برای پیش برد پرونده خود بهره مند شوند.

ما در دفتر وکالت تهران همواره بهترین و مجرب ترین انواع وکلای کیفری را با بهترین سابقه و با تخصص بالا به مخاطبین خود معرفی می نماییم.

لازم به ذکر است یک وکیل کیفری خوب با طرح دعوی به خوبی و به صورت جامع آشنا می باشد. اولین قدم در حل پرونده توسط وکیل کیفری حرفه ای تنظیم نمودن شکواییه و خواسته های موکل خود به دادگاه می باشد.

همچنین تهیه دفاعیه نیز وظیفه دیگر و وظیفه ی اصلی وکیل کیفری مجرب و حرفه ای می باشد، افرادی که به عنوان وکیل کیفری فعالیت می نمایند می‌توانند افراد متهم به ارتکاب یک جرم را به عهده بگیرند.

از آنجا که بررسی و دفاعیه از پرونده کیفری تاثیر زیادی در حکم نهایی دادگاه دارد، یک وکیل کیفری خوب بهترین دفاعیه ها را در دادگاه ارائه خواهد داد.

از جمله دیگر ویژگی ها و همچنین مزایای داشتن وکیل کیفری بهره گیری از آن ها در هنگام بازجویی و دادرسی می باشد، وکیل کیفری نقش فعالی در بازجویی و دادرسی میتواند داشته باشند.

لازم به ذکر است در جدی ترین جنایت ها، وکیل کیفری می تواند عناصری را که موجب کاهش مجازات مجرم شود را همراه با شواهد و مدارک آن‌ها به دادگاه ارائه نماید.

با توجه به گفته های بالا یک وکیل کیفری مجرب علاوه بر قتل‌های عمد و غیر عمد می‌توانند در مواردی مانند سرقت و زورگیری در دادگاه‌های کیفری برای دفاع کیفری شرکت نماید.

 

شماره وکیل پرونده کیفری

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، در هر یک از دعاوی کیفری همچون سرقت، قتل و ... طرفین میتوانند از 3 وکیل بهره مند شوند، به همین دلیل پیشنهاد ما این است که برای پیش برد سریع تر پرونده خود و همچنین حل پرونده کیفری خود از 3 وکیل حرفه ای و کاربلد در دفتر وکالت تهران بهره مند شوید.

یک وکیل کیفری حرفه ای، علاوه بر دانش و تخصص لازم در زمینه جرائم کیفری، فن بیان شیوا و رسایی نیز دارد و دارای روحیه مناسب برای استفاده درست از دانش خود برای حل دعاوی کیفری است.

به علاوه این که تنها مسائل حقوقی برای حل دعاوی کیفری کفایت نمی کنند و وکیل کیفری باید با قوانین شرعی نیز آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند در جرائمی که جزو اصطلاحات فقهی هستند به موکل خود کمک کند.

در محاکم کیفری ٢هریک از طرفین بنا بر تبصره ماده ٣۴۶ قانون ایین دادرسی کیفری حداکثر می توانند دو وکیل انتخاب نمایند. در محاکم کیفری یک هر یک از طرفین میتوانند مستنداًبه ماده٣٨۵قانون ایین دادرسی کیفری حداکثر ٣ وکیل انتخاب نمایند.

 

وظایف وکیل کیفری

از جمله وظایف وکیل کیفری عبارت است از:

تنظیم شکواییه
تنظیم دادخواست و پیگیری دفاعیه
آشنایی با قوانین مربوط به جرایم کیفری
آشنایی با ایین قانون اسلامی
مراجعه و حضور در جلسات دادگاه
تقاضای کارشناس و تعیین مصدق و کارشناس

 

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها