۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
بازدید:۱۴۳۴
صد آنلاین | سرآب نیلوفر که معمولاً به‌صورت اشتباه سراب نیلوفر نوشته می‌شود، یکی از باارزش‌ترین میراث طبیعی کشورمان و از زیباترین جا‌های دیدنی کرمانشاه است.
کد خبر : ۷۴۰۴۴

به گزارش صد آنلاین ، سرآب نیلوفر که معمولاً به‌صورت اشتباه سراب نیلوفر نوشته می‌شود، یکی از باارزش‌ترین میراث طبیعی کشورمان و از زیباترین جا‌های دیدنی کرمانشاه است. دریاچه سرآب نیلوفر یکی از پدیده‌های طبیعی شهر کرمانشاه است که در دامنه کوه کماجار قرار گرفته است. این دریاچه به دلیل وجود نیلوفر‌های آبی به سرآب نیلوفر معروف شده و بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از آن است. در فصل‌های پاییز و زمستان نیز محیط اطراف دریاچه جلوه‌ای زیبا و طبیعت بی‌نظیری دارد. آب سرآب نیلوفر از چشمه‌های زیرزمینی تأمین می‌شود و مکان مناسبی برای قایق‌سواری است.

 

 

 


دریاچه سرآب نیلوفر کرمانشاه

این دریاچه کوچک که در فاصله ۲۰ کیلومتری از شمال غربی شهر کرمانشاه جا خوش کرده، به عنوان پنجاه و پنجمین میراث طبیعی ایران در سال ۱۳۸۷ به ثبت رسیده است.

البته سرآب نیلوفر امروزی با چیزی که آن سال‌ها دیده می‌شد تفاوت زیادی دارد! متأسفانه به دلیل خشکسالی‌هایی که در چند سال اخیر دامنگیر طبیعت کشورمان شد، تعداد زیادی از گل‌های نیلوفر آبی این دریاچه از بین رفتند. البته برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی هم اثر بسزایی در خشک شدن دریاچه سرآب و از بین رفتن نیلوفرهایش داشته است.

خوشبختانه در سال ۱۳۹۵ با تلاش عوامل دانشگاه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه، تعدادی بوته نیلوفر آبی در این دریاچه کاشته شد. این کار از نابودی کامل دریاچه سرآب نیلوفر جلوگیری کرد و این جاذبه گردشگری کرمانشاه را برای ایران حفظ کرد.

دریاچه سرآب در فصل‌های گرم سال حسابی دیدنی می‌شود. یعنی زمانی که شکوفه‌های نیلوفر باز شده و گل می‌دهند. تصور کنید با قایقی روی آب، آرام‌آرام از میان گل‌های صورتی رنگ نیلوفر عبور می‌کنید.

آدرس سرآب نیلوفر کرمانشاه: استان کرمانشاه، ۲۰ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه، روستای سرآب نیلوفر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها