۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
بازدید:۲۵۵۹
صد آنلاین | جزیره‌ی بکرودیدنی هنگام در نزدیکی جزیره قشم قرارگرفته است که می‌تواند یکی از مهیج‌ترین تجربه‌های گردشگری مسافران را رقم بزند.
کد خبر : ۷۳۹۹۵

به گزارش صد آنلاین ، جزیره‌ی بکرودیدنی هنگام در نزدیکی جزیره قشم قرارگرفته است که می‌تواند یکی از مهیج‌ترین تجربه‌های گردشگری مسافران را رقم بزند. ازجمله جاذبه‌های این جزیره برای توریست‌ها تماشای دسته‌های زیبای دلفین اطراف جزیره می‌باشد. گردشگران می‌توانند در سواحل اطراف جزیره به شنا و غواصی پرداخته و از تماشای لاک‌پشتان دریایی لذت ببرند. سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جاذبه‌های دریایی اطراف هنگام و طبیعت بکر و زیبا با آهوان از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام به شمار می‌آیند.

 

 

 

 

 



این جزیره از جزایر ایران در آب‌های خلیج‌فارس است که دارای آبادی‌های کوچک و با وسعت حدود ۵۰ کیلومترمربع در جنوب جزیره قشم واقع‌شده است. جزیره هنگام در رو کیلومتری جنوب شرقی قشم قرار دارد که نه کیلومتر طول و شش کیلومتر عرض آن است.

 



این جزیره دارای معادن نمک و خاک و سرب است و به شکل مخروطی ناقص در کرانه‌های خلیج‌فارس واقع‌شده است.

هنگام ارتفاعات پست آهکی دارد و بلندترین نقطه آن کوه ناکس با ۱۰۶ متر ارتفاع است.

جالب است بدانید طولانی‌ترین قطر آن از «روستای هنگام کهنه» تا «روستای هنگام جدید» ۹ کیلومتر است.

 

فاصله این جزیره تا بندرعباس حدود ۷۹.۶ کیلومتر و تا شهر قشم حدود ۵۳.۷ کیلومتر است.

 برای رسیدن به جزیره هنگام باید در ابتدا راهی قشم شوید و خودتان را به اسکله کندالو برسانید. در این اسکله قایق‌هایی وجود دارند که شمارا به هنگام می‌رسانند. فاصله بندر کندالو تا اسکله جزیره هنگام حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها