آخرین اخبار
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶
بازدید:۱۱۱
صد آنلاین | سفیر روسیه در افغانستان در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر طالبان تأکید کرد که جامعه جهانی باید تحریم‌های یکجانبه علیه افغانستان را بدون قید و شرط بردارد.
کد خبر : ۷۳۷۷۷
 

به گزارش صد آنلاین ، «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر طالبان با اشاره به دارایی‌های توقیف شده افغانستان توسط آمریکا گفت: درخواست مسکو از جامعه جهانی این است که محدودیت‌های یکطرفه و نادرست علیه افغانستان را بدون قید و شرط بردارد.

 

 

 

 


بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، عبدالکبیر نیز با مهم دانستن روابط کابل و مسکو گفت: امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی به ویژه در نشست اخیر دوحه، از موضع روسیه در مورد افغانستان استقبال و حمایت می‌کند.

در دومین نشست سازمان ملل برای افغانستان، نماینده روسیه تصمیم طالبان برای عدم شرکت در این نشست را منطقی دانست و به درخواست کابل از شرکت در نشست با نمایندگان جامعه مدنی افغانستان خودداری کرد.

عبدالکبیر افزود: با برقراری امنیت کامل در افغانستان زمینه توسعه همکاری‌های کابل و مسکو در بخش‌های اقتصادی، ترانزیتی و فرهنگی فراهم شده است.

 

 

وی با اظهار اینکه طالبان بر افغانستان حاکمیت کامل دارد و به هیچکس اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه همسایگان و جهان استفاده کند، افزود: اگر طرف‌ها نگرانی دراین‌باره دارند، می‌توانند آنرا به طور رسمی با امارت اسلامی شریک کنند.

 

 
 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها