آخرین اخبار
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
بازدید:۱۵۵
صد آنلاین | رویکرد مهاجرتی آلمان تحت فشارهای سیاسی چرخشی قابل توجه با پیامدهای دردسرساز برای مهاجران داشته است.
کد خبر : ۷۳۷۲۷

به گزارش صد آنلاین ،  سیاست مهاجرتی آلمان در عصر پسامرکل چرخش شدیدی را شاهد بوده است.

 

 

 

 


آلمان که زمانی به‌عنوان سرزمین مهاجرت شناخته می‌شد و بیش از سه میلیون پناهجو و مهاجر ا در خود جای داده بود، در یک دهه گذشته تغییر آشکار و سخت‌گیرانه‌ای را در سیاست‌های مهاجرتی خود اعمال کرد.

سخت‌گیری‌های اعمال شده در سیاست مهاجرتی آلمان با تقویت موج راست افراطی در این کشور چالش‌های جدی را برای مهاجران و پناهجویان رقم زد.

انتقاد گروه‌های راست افراطی از سیاست‌های مهاجرتی سبب شد تا اولاف شولتز، صدراعظم آلمان چرخشی تاریخی در این سیاست‌ها ایجاد و اقدام‌های ضد مهاجرتی را تشدید کند.

راست‌گرایان افراطی در آلمان حتی در تلاش هستند تا مهاجران با تابعیت آلمانی را نیز از کشور اخراج کنند.

در حالی که گروه‌های راست افراطی از این روند به‌عنوان یک پیروزی یاد می‌کنند، بررسی‌ها نشان می‌دهند که پناهجویان و مهاجران در آلمان به شکل فزاینده‌ای با مشکلات مواجه می‌شوند.

تصمیم آلمان برای گسترش ندادن مراکز مهاجرتی، مراکز موجود را با ازدحامی آزاردهنده مواجه کرده است.

در عین حال، آمار‌های منتشر شده نشان می‌دهد که حملات به مهاجران و پناهجویان در ماه‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور آلمان، پلیس این کشور در سال ۲۰۲۳ حدود ۲ هزار و ۵۰۰ حمله علیه پناهجویان را ثبت کرده است.

آمار وزارت کشور آلمان نشان می‌دهد که پلیس این کشور در سال گذشته ۲ هزار و ۳۷۸ حمله به پناهجویان را ثبت کرد که رشدی ۲ برابری را در قیاس با سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد.

براساس گزارش یاد شده، دست‌کم ۲۱۹ پناهجو بر اثر این حملات زخمی شدند؛ ضمن اینکه بیشتر حملات از سوی راست‌گرایان افراطی انجام شد.

حملات به پناهجویان در آلمان از سوی پلیس نیز رخ می‌دهد؛ در جدیدترین نمونه، یک پناهجوی مرد ۲۶ ساله اهل گینه در پی عملیات پلیس آلمان در یک اردوگاه پناهجویی در غرب این کشور جان خود را از دست داد.

براساس گزارش‌ها، پس از آن که پلیس ۲ بار از تِیزر علیه این مرد استفاده کرد، وی بیهوش و به بیمارستان منتقل شد؛ مرگ این مرد پناهجو بعدا در بیمارستان اعلام شد.

۱۸۰ مورد از حملات از مجموع حملات به پناهجویان در آلمان علیه اقامتگاه‌های پناهجویی و مهاجرتی آن‌ها رخ داد که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۷ بود.

در سال ۲۰۲۲ پلیس آلمان هزار و ۲۴۸ مورد حمله به پناهجویان را ثبت کرد که ۷۰ مورد از آن‌ها حمله به اقامتگاه‌های پناهجویان بود.

فشار بر پناهجویان و مهاجران در آلمان تا حدی افزایش یافت که آن‌ها تاکنون اعتراض‌های متعددی را برگزار کردند.

4561/ب

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها