۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
بازدید:۳۳۲
صد آنلاین | رئیس‌جمهور اوکراین با هدف یافتن راه‌حل‌هایی برای پایان دادن به جنگ اوکراین به عربستان سفر و با محمد بن‌سلمان دیدار کرد.
کد خبر : ۷۳۳۷۱

به گزارش صد آنلاین ، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در تلاش برای پایان دادن به جنگ اوکراین و بازگرداندن اسیران جنگی از روسیه، در عربستان با محمد بن‌سلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 

 


در بیانیه‌ای در وب‌سایت زلنسکی آمده است که دو مقام درباره طرح اوکراین برای پایان دادن به درگیری گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه همچنین آمده که رئیس‌جمهور اوکراین از نقش میانجی‌گری بن‌سلمان تشکر کرده است.

در ادامه بیانیه ریاست‌جمهوری اوکراین آمده است: رئیس دولت (زلنسکی) به‌ویژه به تلاش‌های عربستان برای کمک به بازگرداندن صلح عادلانه در اوکراین اشاره کرد. عربستان می‌تواند به یافتن راه‌حل عادلانه کمک کند.

خبرگزاری دولتی عربستان هم اعلام کرد: محمد بن‌سلمان تصمیم و حمایت کشورش را از همه تلاش‌های بین‌المللی با هدف حل‌و‌فصل بحران اوکراین و روسیه تایید کرده است.

سفر زلنسکی در روز سه‌شنبه در حالی انجام شد که نیرو‌های کی‌یف به آرامی در شرق اوکراین به عقب رانده می‌شوند. تحلیلگران نظامی می‌گویند که روسیه به دلیل مزیت بزرگش در تعداد نیرو‌ها و تدارکات تسلیحات ابتکار عمل را به دست آورده، در حالی که کی‌یف منتظر اخبار مربوط به تمهیدات جدید از سوی شرکای غربی خود است.

زلنسکی در پیامی در رسانه اجتماعی ایکس گفت: اوکراین همچنان به تکیه به حمایت فعال و مستمر عربستان در پیشبرد آن‌چه فرمول صلح توصیف شده، برای پایان دادن به جنگ اوکراین پس دومین سالگرد آغاز آن ادامه می‌دهد.

عقب‌نشینی نیرو‌های اوکراین از روستا‌های اطراف آودیوکا

نظامیان کی‌یف از ۲ روستای مهم در شرق اوکراین عقب‌نشینی کردند. این در حالی است که ناتو اعلام کرد برنامه‌ای برای اعزام نیرو‌های نظامی به این کشور ندارد.

نیرو‌های اوکراینی از روستا‌های سِوِرن و استپوو در نزدیکی آودیوکا که اوایل ماه فوریه (اواسط بهمن) از سوی نظامی روسیه تحت کنترل درآمد، عقب‌نشینی کردند. 

ارتش اوکراین طی بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های ما از روستا‌های سِوِرن و استپوو عقب‌نشینی کردند. نبرد‌های سنگین برای سِوِرن دیروز در عصر و شب ادامه داشت. 

این عقب‌نشینی در حالی روی داد که ناتو پس از اظهارات امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد. مکرون گفته بود: نمی‌توانم اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین را رد کنم.

موضع ناتو که از سوی داونینگ استریت (دولت انگلیس) آلمان، لهستان و جمهوری چک تکرار شد.

مقابله پدافند اوکراین با حملات روسیه

نیروی هوایی اوکراین گفت که روسیه در طول شب گذشته ۱۰ پهپاد و چندین موشک هدایت شونده ضدهوایی را به سمت خاک اوکراین پرتاب کرد.

اوکراین مدعی شد که پدافند هوایی این کشور همه پهپاد‌ها را سرنگون کرد؛ اما ارتش این کشور اشاره‌ای به تعداد موشک‌هایی که شلیک شده یا سرنگون شدند، نکرد.

این پهپاد‌ها بر فراز مناطق اودسا و میکولایف در جنوب اوکراین رهگیری شدند.

هشدار بایدن درباره تاخیر در تصویب کمک به اوکراین

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد که تعویق ارسال کمک‌ها به اوکراین پیامد‌های وخیمی به‌همراه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا این اظهارات را پس از خروج از یک جلسه فشرده در کاخ سفید با سران کنگره به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرد.

او خوش‌بینانه در مورد چشم‌انداز‌های اجتناب از تعطیلی جزئی دولت در آخر هفته صحبت کرد، اما گفت که با شک و تردید در مورد کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی مواجه است.

رئیس‌جمهور گرجستان: همه باید نگران پیامد‌های جنگ در اوکراین باشند

رئیس‌جمهور گرجستان گفت که همه باید نگران پیامد‌های جنگ در اوکراین باشند.

سالومه زورابیشویلی گفت که کشورش به دلیل قدرت روسیه نگران این درگیری است.

تحریکات پنتاگون علیه روسیه می‌تواند پیامد‌های منفی داشته باشد

آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت: تحریکات پنتاگون که روسیه را دشمن آمریکا اعلام می‌کند، می‌تواند منفی‌ترین پیامد‌ها را در پی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد که روسیه و آمریکا مسئولیت ویژه‌ای در قبال ثبات راهبردی در جهان دارند و کشور‌ها باید به اصل امنیت تجزیه‌ناپذیر بازگردند. 

هشدار وکلای تاکر کارلسون

تاکر کارلسون، خبرنگار آمریکایی گفت که وکلایش به او هشدار داده‌اند که ممکن است به دلیل مصاحبه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در آمریکا بازداشت شود. وی گفت که در روسیه احساس خطر نمی‌کند.

مقام اروپایی: همه می‌دانند که نیرو‌های غربی در اوکراین حضور دارند

یک مقام ارشد دفاعی اروپا که نامش فاش نشده به فایننشال تایمز گفت: همه می‌دانند که نیرو‌های ویژه غربی در اوکراین حضور دارند؛ کشور‌های غربی فقط به‌طور رسمی این موضوع را تایید نکرده‌اند. 

این مقام اروپایی اضافه کرد: اظهارات امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مورد استقرار احتمالی نیرو‌های غربی در اوکراین با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر روسیه بود.

کربی: اوکراین در مسیر از دست دادن مناطق بیشتری است

جان کربی، مشاور ارتباطات راهبردی امنیت ملی کاخ سفید گفت که اوکراین در مسیر از دست دادن مناطق بیشتری در ماه‌های آینده به دلیل عدم حمایت نظامی از سوی آمریکا است.

کربی گفت: اگر اوکراینی‌ها همچنان در طی یک یا ۲ ماه از سوی آمریکا حمایت نشوند، به احتمال زیاد روس‌ها به دستاورد‌های ارضی بیشتری خواهند رسید و موفقیت‌های بیشتری در برابر ارتش اوکراین به‌دست خواهند آورد. 

4561/ل

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها