۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
بازدید:۹۱
صد آنلاین | رئیس‌جمهوری روسیه امروز -جمعه- گفت که روسیه تولید سری موشک‌های مافوق صوت جدید «زیرکن» را آغاز کرده است که به گفته کارشناسان، سرنگونی آنها تقریبا غیرممکن است.
کد خبر : ۷۲۳۹۶

به گزارش صد آنلاین ، به نقل از سی‌ان‌ان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز -جمعه- گفت که روسیه تولید سری موشک‌های مافوق صوت جدید «زیرکن» را آغاز کرده است که به گفته کارشناسان، سرنگونی آنها تقریبا غیرممکن است.

 

 

 

 


پوتین افزود که شرکت‌های صنایع دفاعی روسیه «در سال‌های اخیر» تولید و عرضه تسلیحات از جمله سلاح‌های ضربتی با دقت بالا و هواپیماهای بدون سرنشین، تانک‌ها، خودروهای زرهی، توپخانه و سامانه‌های دفاع هوایی را «چند برابر» افزایش داده‌اند.

وی همچنین گفت که فناوری‌های دیگری از جمله معرفی هوش مصنوعی در بخش نظامی نیز در حال توسعه هستند.

رئیس‌جمهوری روسیه از «شجاعت» نیروهای ارتش روسیه تقدیر کرد و گفت: «شما قهرمانان ملی واقعی هستید. ما می‌دانیم که مسئولیت شما دشوار است و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما برای تکمیل مأموریتی که به شما محول شده است انجام خواهیم داد».

اوکراین اعلام کرده است که شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد روسیه برای اولین بار از زمان آغاز جنگ، در حملات خود به کی‌یف در تاریخ هفتم فوریه، یک موشک مافوق صوت زیرکن شلیک کرده است.

کارشناسان می گویند که اگر زیرکن با آنچه مسکو در مورد آن می‌گوید مطابقت داشته باشد، یک سلاح مهیب است. سرعت مافوق صوت این موشک، آن را حتی در برابر بهترین موشک‌های غربی مانند پاتریوت غیرقابل نفوذ می‌کند.

 

 

 

4561/ب

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها