۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
بازدید:۲۱۴۴
صد آنلاین | جزایر ناز پدیده‌ای منحصربه‌فرد و یکی از عجایب هفت‌گانه قشم است که در یک کیلومتری ساحل در احاطه آب‌های فیروزه‌ای خلیج فارس قرار دارد.
کد خبر : ۷۱۸۱۸

به گزارش صد آنلاین ، جزایر ناز پدیده‌ای منحصربه‌فرد و یکی از عجایب هفت‌گانه قشم است که در یک کیلومتری ساحل در احاطه آب‌های فیروزه‌ای خلیج فارس قرار دارد. اینجا درست همان جایی است که می‌توان بدون هراس از غرق شدن به دل دریا زد و در آب پیاده روی کرد. جزایر ناز از مهم‌ترین دیدنی‌های قشم به شمار می‌آید و برای دیدن آن باید منتظر جزر دریا و پایین آمدن آب شوید. در این جاذبه دیدنی می‌توانید از سکوی صخره‌ای چشم‌اندازی متفاوت از خلیج فارس، تنگه هرمز، جزیره لارک و ساحل قشم را تماشا کنید و طلوع یا غروب آفتاب را از زاویه‌ای متفاوت در دل آب ببینید.

 

 

 

 

 


جزایر ناز 

جزایر ناز از جا‌های دیدنی استان هرمزگان است و در جنوب شرق جزیره قشم قرار دارد. این جاذبه شگفت‌انگیز که یکی از سایت‌های ژئوپارک قشم و یکی از عجایب هفت‌گانه این جزیره به شمار می‌آید، با فرودگاه بین‌المللی قشم ۳۷٫۲ کیلومتر فاصله دارد. فاصله جزایر ناز با اسکله مسافربری شهید ذاکری، ۲۹ کیلومتری (نیم ساعت) و تا بندر لافت (جابه‌جایی همراه با خودرو)، ۶۱ کیلومتر است.

جزایر ناز قشم

 

 


ژئوپارک‌ها مکان‌های دارای پدیده‌های زمین‌شناسی جالب‌توجه هستند که ممکن است علاوه بر پدیده‌های زمین‌شناسی، دارای آثار تاریخی، بوم‌شناسی، باستان‌شناسی، میراث فرهنگی و طبیعی دیگر نیز باشند. ژئوپارک جزیره قشم نخستین و تنها ژئوپارک خاور‌میانه است که در سال ۲۰۰۶ میلادی در شبکه جهانی ژئوپارک‌ها (GGN) در یونسکو به ثبت رسید. ایران پس از از چین، مالزی، کره، ژاپن و ویتنام، ششمین کشور آسیایی است که ژئوپارک دارد.

ژئوپارک قشم دارای ۲۵ ژئوسایت است که در میان آن‌ها می‌توان به دره ستاره‌ها، کورکوراکوه، بام قشم، دره تندیس‌ها، دره شور، تنگه چاه‌کوه، نمکدان، کریان، موزه ژئوپارک، پهنه‌های گلی، ساحل کرق، دره قاضی، تنگه اولی، بصیرا، چاکویر، جزایر ناز، ژئو لینک، باسعیدو، خلیج دیرستان، جنگل حرا، ساحل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها، صخره خرچنگ‌ها، روستای لافت، غار خربس، تالاب پرندگان دو کوهک و تنگه چاهکوه اشاره کرد.

آدرس: استان هرمزگان، جنوب شرق جزیره قشم

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها