۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
بازدید:۴۶۲
صد آنلاین | کاخ موسیقی کاتالان میراث معماری و موسیقی کاتالونیا است و تنها سالن کنسرت جهان محسوب می‌شود که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
کد خبر : ۷۱۱۴۵

به گزارش صد آنلاین ، قصر موسیقی کاتالان (Palau de la Música) یکی از آثار برجسته معماری منطقه کاتالونیا در شهر بارسلون محسوب می‌شود که توسط معمار برجسته اسپانیایی «لوییز دومانچه‌ای مونتانر» (Lluis Domenech i Montaner) طراحی شده است. این بنا با سقف شیشه‌ای منحصربه‌فرد خود فضایی پر نور دارد و توسط هنرمندان برجسته زمان خود با شیشه‌هایی رنگی، گل‌های برجسته و نقش و نگار‌های پیچیده تزیین شده است.

 

 

 

 

 


بازی رنگ، نور و صدا در تنها تالار موسیقی ثبت جهانی 

کاخ موسیقی کاتالان، سالن کنسرت عمومی مدرنی با دکوراسیون مجلل است که ارزش تاریخی، هنری و نمادین دارد و از سال ۱۹۹۷ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. در ساخت کاخ موسیقی کاتالان برخلاف بسیاری از بنا‌های مدرن هم عصر آن، به عملکرد بنا توجه ویژه‌ای شده و از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برای ایجاد فضایی آکوستیک استفاده شده است.

 

کاخ موسیقی کاتالان، منبع: palaumusica.cat

 

 


قصر موسیقی کاتالان سازه‌ای فلزی دارد و ساخت آن از سال ۱۹۰۵ تا ۱۹۰۸ میلادی به طول انجامید. در طراحی و تزیین نمای این بنا از هنر مجسمه‌سازی، ویترای، موزاییک‌های رنگارنگ و فلز استفاده شده است. نورگیر رنگی و شیشه‌ای این بنا که در مرکز سالن کنسرت قرار دارد و ستون‌هایی با طراحی پیچیده از جمله عناصر دیدنی آن محسوب می‌شوند. علاوه بر این، داخل ورودی‌ها، راه پله‌ها و سالن‌های کاخ موسیقی کاتالان می‌توانید عناصر الهام گرفته از فرهنگ اسپانیایی و عربی را ببینید. در سالن ورودی مجموعه فیلم کوتاهی درباره تاریخچه این بنا برای بازدیدکنندگان پخش می‌شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها