آخرین اخبار
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
بازدید:۵۰۸
صد آنلاین | معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: ثبت قلعه الموت و مسجد جامع قزوین در فهرست جهانی را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
کد خبر : ۷۰۹۵۸

به گزارش صد آنلاین ، معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: ثبت قلعه الموت و مسجد جامع قزوین در فهرست جهانی را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

 

 

 

 


روزنامه ولایت قزوین به نقل از برنا نوشت: «علی دارابی معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از غرفه گردشگری استان در سالن‌های شماره ۸ و ۹ در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بازدید کرد. در این بازدید که علیرضا خزائلی مدیرکل و حصاری معاون میراث فرهنگی استان نیز حضور داشتند معاون وزارت میراث فرهنگی با هنرمندان استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی دارابی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: خوشبختانه نمایشگاه گردشگری امسال با حضور کشورهای خارجی بیشتری برگزار شده و حال و هوای با نشاطی در این رویداد ایجاد شده است.

 

او افزود: استان به دلیل قدمت تاریخی که دارد و سال‌ها در دوران مختلف پایتخت ایران بوده مملو از جاذبه‌های گردشگری و باستانی است که معرفی آنها یک ضرورت محسوب می‌شود.

دارابی تصریح کرد: ثبت کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین در فهرست جهانی اتفاق خوبی بود و این روند ادامه دارد. شناسایی سایر آثاری که این ظرفیت را دارند در دستور کار قرار گرفته و این بار ثبت مساجد ایران را در برنامه داریم که مسجد جامع قزوین نیز در این فهرست قرار دارد.

او گفت: پیگیری ثبت قلعه الموت در فهرست جهانی در دستور کار است و امیدواریم این اثر ارزشمند نیز در مسیر جهانی شدن قرار گیرد.

حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری جدی است

معاون وزارت میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: با تاکید رئیس‌جمهور محترم و دکتر ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری جدی هستیم و شرایط را برای این افراد تسهیل می‌کنیم.

تقدیر از خدمات مدیرکل میراث فرهنگی قزوین

دارابی در ادامه ضمن ابراز رضایت از غرفه‌آرایی استان قزوین در نمایشگاه گردشگری تصریح کرد: از آقای خزائلی و همکارانم در استان که با رویکرد مطلوبی در حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی وارد شده و فضای خوبی را در نمایشگاه امسال برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان مهیا کردند سپاسگزارم و با توجه به این توانمندی‌ها حمایت‌های ما نیز از فعالیت‌های استان قزوین جدی است.

معاون میراث فرهنگی با استاد «پگاه» خوشنویس شاخص استان قزوین هم گفت‌وگو کرد. همچنین هنرمندان استان در حضور دارابی معاون وزیر میراث فرهنگی چند برنامه هنری اجرا کردند.

در ادامه این بازدید جمعی از کود‌کان عشایر با لباس‌های زیبای محلی به صورت نمادین «مراسم باران‌خواهی» را در حضور معاون وزیر میراث فرهنگی اجرا کردند.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تا ۲۶ بهمن ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برپاست و غرفه‌های استان در سالن‌های شماره ۸ و ۹ در مقابل درب جنوبی نمایشگاه برپا شده است.»

4561/ی
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها