آخرین اخبار
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
بازدید:۱۰۳۰
صد آنلاین | جزیره لارک دارای ۷۷ کیلومتر مربع مساحت است و در کنار جزایر قشم و هرمز قرار دارد. این جزیره از کوه‌‌های آتشفشانی مخروطی شکل تشکیل شده است و بلندترین نقطه آن ۱۳۸ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و بزرگ‌ترین قطر آن ۶٫۱۰ کیلومتر است. فضای خلوت، پاکیزگی محیط و ساحل مناسب شنا عوامل جذب قشمی‌ها به لارک هستند. اگر می‌خواهید مدتی در آرامش باشید و از طبیعت بکر لذت ببرید، حتما گذری به لارک داشته باشید.
کد خبر : ۷۰۴۷۴

به گزارش صد أنلاین ، جزیره لارک جنوبی‌ترین خاک ایران محسوب می‌شود، برای همین از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است و سواحل جنوبی آن نظامی هستند. در صورت صافی هوا، به‌راحتی جزایر هرمز، قشم، بندرعباس و کشور عمان از سواحل لارک قابل دیدن هستند.

 

 

 


جزیره لارک از نمای بالا

لارک و هرمز دارای آبراهه‌ی میان خود هستند که هر روز محل گذر کشتی‌های باری و نفت‌کش‌های عظیم است. البته کشتی‌های غول‌آسا کاری با بندر کوچک لارک ندارند؛ چراکه اسلکه آن برای این کشتی‌ها قابل پهلوگیری نیست.

ساحلی در جزیره لارک

 

 


جزیره لارک کجاست؟
لارک از جا‌های دیدنی جزیره هرمز است و در تنگه هرمز قرار دارد.

فاصله تا قشم ۱۶ کیلومتر
فاصله تا جزیره هنگام ۵۱ کیلومتر
فاصله تا جزیره هرمز ۲۲ کیلومتر
فاصله تا جزایر تنب‌های بزرگ و کوچک ۱۲۶ کیلومتر
فاصله تا بندرعباس ۳۱ کیلومتر


دسترسی به جزیره لارک
از دو اسکله قشم می‌توان به لارک رسید. راه اول و مطمئن‌تر از اسکله ذاکری قشم با اتوبوس دریایی است و راه دوم با قایق‌های موتوری از اسکله دوحه قشم. فاصله دریایی از جزیره قشم تا لارک در حدود ۱۶ کیلومتر است. همچنین می‌توانید با استفاده از قایق دربستی از سمت بندرعباس یا جزیره هرمز به لارک بروید. البته باید به این نکته توجه داشت که این جزیره در موقعیت استراتژیک تنگه هرمز قرار دارد، برای همین محل برگزاری مانور‌های نظامی است. در صورتی که در منطقه قرار به برگزاری مانور نظامی باشد، هرگونه رفت‌و‌آمد به جزیره ممنوع است. برای همین قبل از سفر به جزیره حتما در این خصوص اطلاعات به‌روز را از اسکله‌های بندرعباس یا قشم کسب کنید. هر برنامه مانور نظامی از چند روز قبل اطلاع‌رسانی می‌شود تا مشکلی در رفت‌وآمد مردم محلی و مسافر‌ها به وجود نیاید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها