۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
بازدید:۱۹۱۲
صد آنلاین | جزیره هرمز از مقاصد و جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان است و ۴۲ کیلومتر مربع وسعت دارد.
کد خبر : ۷۰۴۷۲

به گزارش صد آنلاین ، جزیره هرمز از مقاصد و جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان است و ۴۲ کیلومتر مربع وسعت دارد. هرمز جزیره مهم و پرماجرایی در دل خلیج فارس است. این جزیره کوچک در دهانه خلیج فارس یعنی تنگه هرمز قرار دارد. موقعیت حساس و استراتژیک جزیره هرمز سبب شده تا در طول تاریخ پایگاه قدرت‌نمایی متجاوزان باشد. رد توپ‌ها، بازمانده کشتی‌ها و قلعه‌های آن‌ها در جزیره، این تاریخ را به شکلی عبرت‌آموز برای همگان فاش و حکایت می‌کنند.

 

 

 

 


ساحل هرمز

 

دره زیبای مجسمه ها
عمر زمین‌شناسی جزیره هرمز ۶۰۰ میلیون سال تخمین زده می‌شود. این جزیره ۵۰ هزار سال پیش از دل خلیج فارس سربرآورده است. جزیره هرمز بهشت زمین‌شناسی کشور است و شامل عارضه‌های مختلف طبیعی همچون تپه‌های رنگارنگ، کوه‌های آتش‌فشانی، کوه‌های نمکی، جلگه‌های پست و هموار و معدن خاک سرخ و نمک است.

در نقشه‌های هوایی، جزیره هرمز مانند یک صدف دیده می‌شود. یک جاده ساحلی زیبا دورتادور جزیره را گرفته است. در این مسیر می‌توان پیاده، با دوچرخه یا موتور به بازدید بخش‌های مختلف رفت. جاذبه‌های طبیعی هرمز در فاصله کوتاهی از هم قرار گرفته‌اند. در بافت قدیمی شهر آثار تاریخی مهمی برای بازدید وجود دارند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها