آخرین اخبار
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
بازدید:۲۵۷
صد آنلاین | اظهارات دونالد ترامپ درباره موضوع حق عضویت در ناتو باعث واکنش این ائتلاف نظامی شده است.
کد خبر : ۷۰۳۱۴

به گزارش صد آنلاین ، ناتو از اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره لزوم تعهد کشور‌ها به پرداخت حق عضویت در ناتو انتقاد کرد و گفت که چنین رویکردی نظامیان آمریکایی و اروپایی را در معرض خطر بیشتر قرار می‌دهد.

 

 

 

 


دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و داوطلب نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در جمع حامیانش در شهر کانوی در ایالت کارولینای جنوبی تاکید کرد که کشور‌های عضو ناتو ملزم به پرداخت حق عضویت خود در این ائتلاف نظامی هستند. وی اضافه کرد که روسیه می‌تواند با اعضای ناتو که سهمیه بودجه دفاعی خود را پرداخت نمی‌کنند «هر طور که می‌خواهد رفتار کند».

ترامپ به گفت‌وگوی خود با مقام ارشد یکی از کشور‌های عضو ناتو اشاره کرد و گفت که مقام ارشد یک کشور بزرگ از او سوال کرد که در صورت حمله روسیه، آیا ناتو از آن کشور حمایت خواهد کرد یا خیر. 

ترامپ بدون نام بردن از آن کشور گفت: در جواب گفتم اگر پرداخت سهمیه دفاعی‌تان به تعویق افتاده، خیر؛ من از شما محافظت نمی‌کنم. در واقع، آن‌ها [روسیه]را ترغیب می‌کنم تا هر طور که بخواهند رفتار کنند. شما باید حق عضویتتان را پرداخت کنید.

ناتو در پاسخ به این اظهارات گفت: این اتحاد نظامی آماده و قادر به دفاع از تمامی اعضا بوده و هرگونه حمله به هریک از اعضای ناتو با پاسخ متحد و نیرومند این اتحاد دفاعی همراه خواهد بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: هرگونه اظهارنظر مبنی بر حمایت نکردن متحدان از یکدیگر، امنیت ما و آمریکا را به خطر انداخته و نظامیان آمریکایی و اروپایی را در معرض خطر مضاعف قرار می‌دهد. 

باور بیشتر آمریکایی‌ها درباره توانایی بایدن

یک نظرسنجی جدید انجام شده از سوی ABC News/Ipsos نشان داد که ۸۶ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که او برای ماندن در این مقام بسیار مسن است.

بایدن ۸۱ ساله مسن‌ترین رئیس‌جمهوری بوده که نامزد انتخابات شده است. در همین حال، رقیب احتمالی او در حزب جمهوری‌خواه، یعنی ترامپ ۷۷ سال دارد. این نظرسنجی نشان داد که ۵۹ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که هم بایدن و هم ترامپ از نظر سنی توانایی ریاست‌جمهوری را دارا نیستند.

نظرسنجی‌های متعدد ملی در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که رای‌دهندگان سن بایدن را عامل اصلی توانایی او برای ریاست‌جمهوری می‌دانند.

4561/ب

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها