آخرین اخبار
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
بازدید:۱۶۸۷
صد آنلاین | کشور ایران با داشتن اقلیم‌های طبیعی مختلف و خاص در همه سال، گزینه‌های عالی برای سفر و طبیعت‌گردی دارد و می‌توان روز‌های خوبی را در مناطق مختلف آن رقم زد. طبیعت منحصربه‌فرد ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب برای هر ذائقه و روحیه‌ای جذابیت‌های طبیعی و تاریخی زیادی در چنته دارد.
کد خبر : ۷۰۳۰۰



به گزارش صد آنلاین ، جزیره هرمز از جزایر ایرانی خلیج فارس و مقاصد گردشگری و مکان‌های دیدنی استان هرمزگان است که به‌دلیل مجاورت با یکی از مهم‌ترین تنگه‌های جهان، یعنی تنگه هرمز، شهرت بسیار دارد. عمق دریا در تنگه هرمز به حدی است که نفتکش‌های بزرگ هم به‌راحتی می‌توانند از آن عبور کنند. این جزیره در طول تاریخ پرفراز و نشیب ایران به‌دلیل موقعیت استراتژیک خود، همواره مورد توجه متجاوزان بوده است.

 

 

 

 


هرمز

 

 

غار الهه نمکی

 

جزیره هرمز

 

 


غار الهه نمک در جزیره هرمز قرار دارد. این جزیره تاریخی به کوه‌های نمکی، صخره‌های زیبا و خاک سرخ خود شهره است. جزیره هرمز با ۷۲ کانی مختلف و رنگارنگ به سرزمینی خاص تبدیل شده که بهشت زمین‌شناسان و طبیعت‌گردان است و پتانسیل‌های بی‌شمار گردشگری دارد. سفر به جزیره هرمز می‌تواند یکی از خاص‌ترین تجربه‌های هر انسان باشد؛ گرچه به‌دلیل عدم اطلاع از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و زمین‌شناسی آن، کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
اگرچه خاک سرخ جزیره هرمز معروف است، به آن لقب گنبد نمکی داده‌اند؛ زیرا این منطقه اشباع از نمک است. همین مسئله سبب تشکیل توده‌های نمکی بزرگ و کوچک طبیعی و جاذبه‌های منحصربه‌فرد در جزیره هرمز شده است.

آب‌های جزیره هرمز به‌قدری اشباع از نمک هستند که اگر دست را در آن فرو ببرید بعد از مدتی لایه‌ای از نمک روی آن شکل می‌گیرد و دلیل این مسئله، پیدایش این جزیره روی گنبد نمکی است. گفته می‌شود نمک موجود در جزیره هرمز و کوه الهه نمک به هیچ عنوان برای انسان ضرر ندارد؛ بلکه حضور در این منطقه به‌دلیل وجود نمک که خاصیت گندزدایی و دور گردن انرژی‌های منفی را دارد، بسیار آرامش‌بخش خواهد بود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها