۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۴
بازدید:۳۳۶
صد آنلاین | رسانه‌های صهیونیستی از هشدار آمریکا به «تل‌آویو» و درخواست از سران و مقامات این رژیم برای خودداری از حمله به شهر «رفح» در ماه مبارک «رمضان» خبر داده است.
کد خبر : ۷۰۱۰۱

به گزارش صد آنلاین ،  اواخر شب گذشته بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی به خصوص شبکه «کان» در خبر و گزاری فوری اعلام کردند که آمریکا از سران و مقامات اسرائیل درخواست کرده تا از حمله به شهر «رفح» در ماه مبارک «رمضان» خودداری کنند. رسانه‌های صهیونیستی در تحلیل‌های خود پیرامون انتشار این خبر اینگونه نتیجه‌گیری کردند که آمریکا بر این باور است که انجام یک عملیات نظامی در این ماه موجب افزایش درگیری‌ها و تشدید جنگ در سراسر منطقه خواهد شد.

 

 

 

 


هشدار آمریکا به تل‌آویو برای خودداری از حمله به رفح

درخواست آمریکا از رژیم صهیونیستی برای خودداری از حمله به شهر رفح در شرایطی انجام شده است که صحبت‌ها و اظهارنظر‌های سران و مقامات رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر حاکی از آمادگی ارتش «اسرائیل» برای انجام عملیات و حمله نظامی به شهر رفح است. ضمن اینکه با توجه به جدی و قطعی بودن این موضوع شاهد هستیم که مقامات کشور‌های عربی از یک طرف و مقامات اروپایی و حتی آمریکایی از طرف دیگر نسبت به خطرات و پیامد‌های این اقدام رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

از طرف دیگر، موضوع بسیار مهم و حساسی که موجب شده تا هرگونه حمله نظامی به شهر رفح عواقب بسیار خظرناک و ناگواری داشته باشد جمعیت قابل توجه آوارگان شهر غزه است که به دنبال جنگ غزه به این شهر پناه آورده‌اند. همین امر هم موجب شده تا «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به پیامد‌های خطرناک حمله اشغالگران اسرائیلی به منطقه رفح در جنوب غزه هشدار جدی بدهد.

هشدار آمریکا به تل‌آویو برای خودداری از حمله به رفح

البته واکنش‌ها نسبت به حمله احتمالی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح فقط به دبیرکل اتحادیه عرب محدود نمانده است و مقامات کشور «عربستان سعودی» از یک طرف و مسئولان و فرماندهان «جنبش حماس» از طرف دیگر با صدور بیانیه‌هایی جداگانه نسبت به پیامد‌های بسیار خطرناک حمله و بمباران شهر رفح هشدار‌های بسیار جدی را صادر کردند.

موضوع دیگر که شرایط حساسی را در شهر رفح ایجاد کرده و هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به آن را به یک بحران تمام عیار تبدیل خواهد کرد، جایگاه شهر رفح به عنوان آخرین پناهگاه بیش از یک میلیون نفر از مردم و آوارگان شهر غزه است که به دلیل جنگ غزه و حملات ارتش رژیم صهیونیستی از شهر خود آواره شدن و به شهر رفح پناه آورده بودند.

هشدار آمریکا به تل‌آویو برای خودداری از حمله به رفح

اما عامل دیگری هم که در این بین هرگونه حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح را بسیار خطرناک کرده، جمعیت بسیار بالایی است که در آن ساکن هستند. بر همین اساس هم در صورتی که ارتش رژیم صهیونیستی به این شهر حمله کند قطعا شاهد تلفات بالایی از مردم فلسطینی در شهر رفح خواهیم بود. موضوعی که پتانسیل افزایش درگیری و ایجاد بحرانی بزرگ در سطح منطقه را دارد و می‌تواند شعله‌های درگیری را در خاورمیانه روشن کند.

حال با توجه به اینکه بعد از ۱۲۸ روز جنگ غزه و شهید و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این شهر، صد‌ها هزار نفر از مردم غزه مجبور به ترک این شهر و اسکان در شهر رفح در جنوب نوار غزه شدند باید گفت که این آواره شدن برنامه‌ای دقیق از سوی رژیم صهیونیستی بوده تا فلسطینیان را در شهر رفح جمع کرده و سپس با انجام حمله‌ای نظامی به این شهر آن‌ها را مجبور کند تا سرانجام از سرزمین‌های فلسطینی کوچ کرده و به کشور‌های همسایه ازجمله مصر بروند.

هشدار آمریکا به تل‌آویو برای خودداری از حمله به رفح

بر همین اساس است که می‌بینیم کشور مصر از ابتدای آغاز جنگ غزه یکی از مخالفان جدی و سرسخت این جنگ و آواره شدن مردم غزه بوده است. ضمن اینکه با افزایش و گسترش موج آوارگان فلسطینی و برنامه رژیم صهیونیستی برای کوچاندن آن‌ها به کشور‌های همسایه به خصوص مصر و اردن موجب شده تا در کنار عربستان، شاهد موج مخالفت‌ها در کشور‌های دیگر عربی ازجمله امارات، اردن، قطر و حتی مصر نیز باشیم.

در پایان باید بگوییم که با توجه به اینکه شهر رفح از آوارگان فراوانی میزبانی می‌کند، هرگونه حمله نظامی و بمباران این شهر به یک فاجعه انسانی منتهی خواهد شد و از این روی است که علاوه بر کشور‌های منطقه، شاهد مخالفت‌های گسترده‌ای در میان کشور‌های اروپایی و آمریکا پیرامون هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه شهر رفح هستیم.

4561/ب

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها